شناسهٔ خبر: 45461 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تشریح اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای بهبود وضعیت لجستیک در ۵ گام/ معرفی مدیران کریدورهای ترکیه- ایران- قطر و جاده ابریشم/ بررسی ترانزیت کشور و منطقه در کارگروه لجستیک/ شناسایی ۶۶ مشکل در حوزه ترانزیت کالا

تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در اولین همایش بین المللی لجستیک به تشریح اقدامات وزارت راه و شهرسازی در راستای بهبود وضعیت لجستیک در ۵ گام پرداخت و گفت: در حال حاضر آیین نامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در اولین همایش بین المللی لجستیک که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت لجستیک اظهار داشت: پس از تشکیل معاونت حمل ونقل در وزارت راه و شهرسازی بلافاصله کارگروه لجستیک با حضور بخش دولتی و خصوصی و انجمن لجستیک تشکیل و جلسات آن هر دو ماه یکبار برگزار شد.

وی افزود: در گام دوم شمای کلی از ترانزیت کشور و منطقه ترسیم و ابهامات شناسایی شد و طرح تهیه شده در حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارائه شد تا همه دست اندرکاران متوجه شوند باید برای بهبود شرایط دست به دست هم دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات بعدی بیان داشت: پس از ارائه طرح مکان یابی مراکز لجستیکی آغاز شد که امروز شاهد پیشرفت هایی در این زمینه هستیم.

تقی زاده خاطرنشان کرد: در گام آخر مشوق‌های سرمایه‌گذاری تهیه شد که پس از تایید وزیر راه و شهرسازی اعلام می شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۶ مشکل در حوزه ترانزیت کالا فهرست شد گفت: مشکلات مربوط به دولت و بخش خصوصی و قوانین و مقررات شناسایی شد و سپس به رفع آنها اقدام گردید.

وی یادآور شد: خوشبختانه بخشی از این مشکلات برطرف شده است و می توانیم مسیر را ادامه دهیم و در حال حاضر آیین نامه مربوط به مراکز لجستیک در حال بازنگری است و امیدواریم به تصویب برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: مکان یابی مراکز لجستیکی از طریق مدل ریاضی در حال بررسی است.

تقی زاده با اشاره به انتخاب مدیر برای هر یک از کریدورهای عبوری از ایران تصریح کرد:  برای هر یک از کریدورها باید یک مدیر کریدور انتخاب شود که اولین مدیرکل برای کریدور شمال-جنوب انتخاب شد و به زودی مدیرکل های کریدورهای ترکیه-ایران-قطر و جاده ابریشم نیز انتخاب خواهند شد.

رئیس شورای سیاست گذاری این همایش در پایان به پتانسیل های موجود در شورای عالی هماهنگی ترابری اشاره کرد و گفت: دست اندرکاران حوزه حمل و نقل و لجستیم باید در نظر داشته باشند که ظرفیت مطرح شدن مشکلات در شورای عالی هماهنگی ترابری وجود دارد.

نظر شما