شناسهٔ خبر: 45489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع عملیات ساماندهی سه راهی مجن در سمنان/ فرسودگی ۳۰ درصد ماشین آلات راهداری استان

جاده اداره‌کل راه و ترابری استان سمنان اقدام به برگزاری کلاس توجیهی راهداری زمستانی با حضور راهداران کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان ، کلاس توجیهی راهداران با هدف آمادگی هرچه بهتر و بیشتر جهت انجام امور و وظایف راهداری زمستانی برگزار شد.

این دوره که به همت اداره نگهداری راه های اصلی و فرعی اداره کل جهت آشنایی راهداران شرق استان در محل سالن شهید نمکی برپا شد با حضور حداکثری راهداران و مجموعه کارشناسان شرکت ریزک نظم که عهده دار وظایف راهداری در استان است به پایان رسید.

شروع عملیات ساماندهی سه راهی مجن

بمنظور ایمن سازی محور شاهرود – توسکستان عملیات ساماندهی سه راهی مجن آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان ، رئیس اداره نگهداری اظهار داشت : ساماندهی سه راهی مجن در محور شاهرود – توسکستان با اجرای عمليات خاكي و آسفالت در قسمتهاي تعريض شده و رفوژ وسط و تعريض ۶ دستگاه ابنيه فني از هر طرف ۸ متر آغاز گردید.

مهندس نوروزی در پایان میزان اعتبار این پروژه را حدود ۱۷ میلیارد ریال اعلام نمود.

فرسودگی ۳۰ درصد ماشین آلات راهداری استان سمنان

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت : ۳۰ درصد ماشین آلات راهداری این اداره کل ، که شامل بیش از ۲۰ دستگاه برف روب و لودر فرسوده میباشد ،  نیازمند نوسازی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان ، سید عبدالمجید نژاد صفوی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:  تخصیص اعتبار لازم برای نوسازی و ارایه خدمات امدادی به مسافران در راه مانده و بازگشایی محورها برف گیر این استان اجتناب ناپذیر است.

وی اعتبارات لازم برای نوسازی این ماشین فرسوده را بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و گفت : براساس نامه نگاری های انجام شده با وزارتخانه مربوط تا ۳۰ روز آینده ۲ ماشین برف روب و سه لودر به ناوگان امداد جاده ای این استان اضافه می شود.

وی با بیان این که اکنون محورهای استان با ۱۱۰ راهدار و ۶۵ دستگاه انواع ماشین آلات ، برای مقابله با یخبندان و برف در راهداری سمنان مستقر شدند، ادامه داد: برای مقابله با عوامل جوی فصل زمستان و آسان سازی عبور و مرور محورهای مواصلاتی، تمام امکانات و نیروها آماده خدمت رسانی به مردم هستند.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان خاطرنشان کرد : طرح ویژه پاییزه و زمستانه در ۱۷ راهدارخانه محورهای مواصلاتی سمنان با تجهیز وسایل گرمایشی و امکانات برای اسکان ضروری مسافران گرفتار در برف و بوران، در نظر گرفته شده است.

نژاد صفوی یکی دیگر از اماکن برای اسکان ضروری مسافران را نمازخانه های اداره های راه و ترابری در شهرستان ها ذکر و اضافه کرد: مردم از مسافرت های غیر ضروری در مواقع برف و بوران خودداری کنند و قبل از سفر، از وضعیت جوی شهر مقصد و مسیر خود اطلاع کافی داشته باشند

نژادصفوی با بیان این که بیشتر محورهای مواصلاتی کوهستانی استان سمنان برف گیراست، افزود : محورهای شاهرود- آزادشهر، شاهرود - توسکستان، شهمیرزاد - فولامحله- کیاسر، کالپوش و محور دیباج-گلوگاه، در زمان جو ناپایدار و برف و بوران، دچار مشکل و گاه مسدود می شوند.

وی به استقرار بیش از ۱۰ خودروی سیار برای تعمیر خودروها در محورهای استان سمنان اشاره کرد و گفت: خودروهای سیار وظیفه دارند نقص فنی خودروهای عبوری و در جاده مانده را در صورت امکان برطرف کنند و یا آن خودروها را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه انتقال دهند

سه هزار و ۷۸۴ کیلومتر راه وجود دارد که ۲.۱ درصد از راه های کشور را شامل می شود.
تلفن گویای ۱۴۱ به منظور اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های ترافیکی و جوی در سطح جاده های کشور است.

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در اداره کل راه و ترابری استان سمنان

 دوره آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع  آشنایی با سنجنده ها و  روشهای استتار در محل اداره کل راه و ترابری استان سمنان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان ، به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و نظر به اهمیت نقش این موضوع در امر راهداری و حمل و نقل که یکی از مهمترین مباحث در امر پدافند محسوب میشود ،دوره آموزشی آشنایی با سنجنده ها و  روشهای استتار راداری تاسیسات و فعالیتها در سالن آموزش اداره کل برگزار گردید .

 در این دوره که با تدریس مربی توانمند پدافند غیر عامل استان مهندس ابراهیمی برگزار گردید تعداد ۳۵ نفر از کارشناسان واحدهای فنی و مهندسی اداره کل و ادارات راهداری استان حضور داشتند که موضوعات مورد بحث در این دوره شامل اهمیت پدافند و جایگاه و نقش آن در حمل و نقل و راهداری و لزوم توجه بیشتر به این موضوع و همچنین استتار و انواع و راهکارهای مناسب  جهت اقدامات پدافند غیر عامل مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

بازدید بخشدار مرکزی سرخه و ریاست اداره راه و ترابری از حوزه شهرستان سرخه

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان ، با حضور بخشدار مرکزی سرخه و ریاست اداره راه و ترابری شهرستان سمنان نواقص و مشکلات حوزه راه های روستا یی ایج و اروانه جهت تعریض،خاکریزی،رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی بررسی و تصمیم گیری شد.

در این بازدید بر تسریع در اجرای چهاربانده سمنان-فیروزکوه در محدوده شهرستان سرخه تاکید شد.

 

نظر شما