شناسهٔ خبر: 45493 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

غرورکاذب علت به سرانجام نرسیدن کریدورهای ترانزیتی است/ کشورهای رقیب اقدامات ترانزیتی مهمی انجام داده‌اند

مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که به سرانجام نرسیدن کریدورهای ترانزیتی طی سال‌های اخیر ادعا و غرورکاذب به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک ایران بوده است گفت: همواره فکر می‌کردیم سایر کشورها چاره‌ای جز حمل کالاهای خود از خاک ما ندارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد تقی زاده در حاشیه برگزاری پانل تخصصی همایش بین‌المللی حمل‌ونقل و لجستیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کریدور شمال –جنوب مهندس محمد‌علی ترفع به‌عنوان مدیرکل این کریدور انتخاب شده است؛ که وظیفه وی انجام هماهنگی‌ها بین بخش خصوصی و دولتی و تهیه گزارش‌های عملکردی است.

وی مانع اصلی عدم به سرانجام رسیدن کریدورهای ترانزیتی طی سال‌های اخیر را ادعا و غرور به دلیل موقعیت ژئوپلیتیک ایران عنوان کرد و گفت: غرور این موقعیت خاص جغرافیایی و دسترسی به دریای خزر و خلیج‌فارس و دریای عمان از شمال و جنوب کشور به‌علاوه هم‌مرز بودن با کشورهای متعدد همواره باعث شد که فکر کنیم سایر کشورها چاره‌ای جز حمل کالاهای خود از خاک ما ندارند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همین مسئله مانع از انجام تحرکات قوی شد؛ اما طی یک سال اخیر شمای ترانزیت کشور ترسیم شد تا ثابت کنیم وضعیت آن‌طور که فکر می‌کردیم نیست و در مقابل کشورهای رقیب اقدامات مهمی انجام داده‌اند و خوشبختانه پس از ارائه آن در مجلس شورای اسلامی همه اعلام آمادگی برای کمک به درست کردن شرایط کردند.

تقی زاده با اشاره به زمان تصمیم‌گیری نهایی برای آیین‌نامه لجستیک کشور گفت: این آیین‌نامه یک‌بار در شورای عالی هماهنگی ترابری مطرح شد و در جلسه بعدی این شورا با حضور اعضا مجدد برای بررسی مطرح خواهد شد.

نظر شما