شناسهٔ خبر: 45498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان مرکزی:

طرح جامع کلان‌شهر اراک آماده طرح در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است

علی بیات مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی از آماده بودن طرح جامع کلان‌شهر اراک جهت اتخاذ تصمیم در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خبر داد که به تبع آن، تکلیف خیابان موسوم به ۵۵ متری نیز مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، علی بیات مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان گفت: این اداره کل با هدف ساماندهی فضایی – کارکردی کلان‌شهر اراک و برنامه‌ریزی و طراحی در نحوه استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و ارائه راه‌حل رفع مشکلات مربوط به شهرنشینی اراک و تعیین دورنمای بلندمدت توسعه کالبدی اقدام و طرح جامع کلان‌شهر اراک را تهیه و در جلسات متعدد گروه‌های کارشناسی مطرح و پس از هماهنگی با مراجع ذیربط خصوصاً استانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان جهاد کشاورزی، سرانجام آن را به کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان ارائه نمود.

وی گفت: کارگروه استانی پس از بررسی‌های متعدد در جلسات رسمی، طرح مزبور را تأیید و آمادگی بررسی و تصویب آن را در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به دبیرخانه شورای اخیرالذکر اعلام نموده است. طرح جامع کلان‌شهر اراک و به تبع آن طرح خیابان موسوم به ۵۵ متری نیز در دستور کار بررسی و اتخاذ تصمیم استانی شورای برنامه‌ریزی و توسعه قرار دارد.

بیات بیان کرد: در صورت تصویب این طرح در استان، اتخاذ تصمیم نهایی با شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است. بدیهی است تکلیف طرح موسوم به خیابان ۵۵ متری نیز در قالب طرح جامع کلان‌شهر اراک، در مقیاس استانی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی و در سطح ملی نیز در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مشخص خواهد شد.

نظر شما