شناسهٔ خبر: 45514 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گیلان برگزار شد:

جزئیات جلسه مشترک مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی گیلان با معاون تعاون و مسکن بنیاد شهید

جلسه به منظور تسریع در واگذاری زمین به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا جلسه مشترک مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با معاون تعاون و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، در راستای تسریع اعطای زمین به ایثارگران، جلسه مشترک مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با معاون تعاون و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پیرامون واگذاری زمین به ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا تشکیل شد.

حسین‌پور مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به رشادت‌های شهدا و جانبازان در طول ۸ سال دفاع مقدس گفت: خانواده شهدا و ایثارگران حقی عظیم بر گردن جامعه و دولتمردان دارند و باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود تا این عزیزان در اولویت دریافت تسهیلات زمین قرار گیرند و مشکلات موجود بر سر راه آن‌ها برداشته شود.

وی افزود: با توجه به توافقات انجام شده در فاز اول ۱۸ هکتار و در قالب ۳۰۰ قطعه زمین برای جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران واجد شرایط که از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می‌شوند منظور گردیده و قراردادهای واگذاری مبادله شده است و ۲۵ هکتار فاز ۲ نیز در شرف واگذاری است.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه در فاز اول قرارداد با پیمانکار منعقد شده و عملیات آماده‌سازی، تسطیح و تحکیم بستر صورت پذیرفته و در مرحله مخلوط ریزی است، افزود: با توجه به اینکه قرارداد واگذاری انجام شده است انشاالله به زودی این اراضی تحویل خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران معرفی شده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: در شهرستان بندر انزلی ۳۵ قطعه جهت پوشش حداقل ۱۲۰ نفر از عزیزان مشمول برای این موضوع منظور شده و در سایر شهرها نیز قطعاتی به‌صورت پراکنده تخصیص و بعضاً واگذار گردیده است.

نظر شما