شناسهٔ خبر: 45527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی:

گشت‌های دروازه‌ای عملکرد ناوگان باری را رصد می‌کنند

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: گروه‌های گشت کنترل دروازه‌ای عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل بار را رصد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم گفت: این گروه‌ها با همکاری پلیس‌راه بر عملکرد شرکت‌های حمل بار و رانندگان نظارت داشته و در تلاش هستند تا از بروز تخلف جلوگیری شود.

بدیعی مقدم افزود: گشت‌های کنترل اسناد، یا همان گروه‌های کنترل دروازه‌ای، در سطح استان فعال هستند و بر وضعیت حمل‌ونقل بار در سطح جاده‌های استان نظارت و تحت کنترل دارند.

وی تصریح کرد: این گروه‌ها به صورت تصادفی، ناوگان عمومی باری را متوقف و نسبت به کنترل اسناد مربوط به راننده و یا بار اقدام می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: کارت هوشمند، کارت سلامت رانندگان و کارت معاینه فنی خودرو از جمله اسنادی است که توسط گروه‌های کنترل دروازه‌ای استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: این گشت‌ها همچنین کار کنترل و تطبیق بار حمل شده با بارنامه را بر عهده دارند و به نوعی با انجام این راستی آزمایی‌ها، در تلاش هستند تا از تخلف‌های احتمالی و حمل بار بدون بارنامه و یا جابه‌جایی کالای قاچاق جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تخلف‌های مربوط به رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ و تخلفات مربوط به شرکت‌های حمل‌ونقل در کمیسیون ماده ۱۲ مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: گروه‌های ما به صورت تصادفی در محل پلیس‌راه استقرار می‌یابند و تخلفات احتمالی در بخش حمل بار توسط ناوگان عمومی را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵ دوره کنترل دوره‌ای توسط گروه‌های گشت ما انجام شده است، گفت: حمل بار بدون بارنامه، بی‌توجهی به مهار ایمن بار، بازدید نشدن و کنترل نکردن موارد از سوی مدیر فنی و حمل کالای قاچاق از جمله تخلف‌های رانندگان است.

نظر شما