شناسهٔ خبر: 45539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جنوب استان کرمان برگزار شد:

جزئیات برگزاری جلسه هم‌اندیشی اسناد اراضی دولتی در جنوب استان کرمان

محمد ساردوئی نشست هم‌اندیشی با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان، مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه، دادستان و رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جیرفت پیرامون رفع موانع و مشکلات ثبتی برای تثبیت مالکیت دولت و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ، اجرای قانون حدنگاری اراضی زراعی و باغی و رفع تداخل و تزاحم پلاک‌های ملی و مستثنیات در اداره ثبت اسناد و املاک جیرفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان جیرفت در صدور اسناد اراضی ملی به بیان مشکلات و دغدغه‌های حوزه خدمتی خود از جمله نبود ادارات ثبت در تمامی شهرستان‌های جنوبی پرداخت.

در ادامه رضا طالبی‌زاده مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک بیان کرد: ادارات متولی اراضی ملی جهت صیانت از حقوق بیت‌المال و تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از صدور سند معارض بر روی اراضی ملی تلاش مضاعفی برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ داشته باشند.

وی افزود: پیگیری‌های لازم در خصوص احداث و راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان عنبرآباد انجام گرفته و در سال جاری کلنگ احداث ساختمان اداری آن توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زده خواهد شد.

همچنین با توجه به فرسوده بودن ساختمان ثبت‌احوال جیرفت پیگیر احداث ساختمان جدید در شهر جیرفت هستیم.

در پایان جلسه مقرر شد تمامی مشکلات در زمینه تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ و صدور اسناد اراضی ملی با همکاری ادارات ذیربط مرتفع گردد.

نظر شما