شناسهٔ خبر: 45581 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

محمد خدابخشی مطرح كرد:

حمايت نمایندگان مجلس از طرح‌های توسعه‌ حمل‌ونقل ریلی وزارت راه و شهرسازی/ ۵۷۰۰ كیلومتر خط راه‌آهن در دست احداث است

محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توسعه حمل‌ونقل ریلی از دو جهت حمل بار و توسعه ترانزیت و اظهار داشت: نمايندگان مجلس از هدف‌گذاری‌های مشخص وزارت راه و شهرسازی در مورد حمل كالاهاي ترانزیتی كشورهای همسایه با راه‌آهن حمایت خواهند كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه بیش از ۵۷۰۰ كیلومتر خط راه آهن در دست احداث است، افزود: در مجلس شورای اسلامی بخصوص كمیسیون تلفیق برنامه ششم، تلاش كردیم تا اعتبارات خوبی برای كمك به توسعه حمل و نقل ریلی تصویب شود.

وی با تأکید بر توسعه حمل‌ونقل ریلی از دو جهت حمل بار و توسعه ترانزیت و اظهار داشت : ما می‌توانیم حمل كالاهای كشورهای همسایه را بر عهده بگیریم و درآمد قابل‌توجهی را از این بخش برای كشور كسب كنیم.

خدابخشی با بیان این‌که این بخش از درآمدها در آینده با برنامه‌ریزی می‌تواند جای بخش قابل‌توجهی از درآمدهای نفتی را بگیرد خاطرنشان ساخت : همچنین این امر موجب صرفه‌جویی در مصرف سوخت و كاهش بار جاده‌ها می‌شود و قیمت نهایی تولید كالا را كاهش می‌دهد.

عضو كمیسیون برنامه‌وبودجه در مورد نگاه مجلس به حوزه ریلی در بودجه سال ۹۷، تصریح كرد: مجلس درصدد است تا حدی كه امكانش باشد به توسعه راه‌آهن كمك كند و تلاش می‌کنیم در این بودجه راه‌آهن به‌خوبی دیده شود.

وی گفت : كمیسیون برنامه‌وبودجه نگاه كلانی به این امر و توسعه كشور دارد و نمایندگان عضو آن تنها به پیشرفت راه‌آهن در حوزه انتخابیه خود فكر نمی‌کنند بلكه مایل به توسعه آن در سراسر كشور هستند

نماینده الیگودرز افزود: امیدواریم كه وزارت راه و شهرسازی هدف‌گذاری‌های مشخص و روشن و منطقی در این زمینه بخصوص در مورد حمل كالا ترانزیتی كشورهای همسایه با راه‌آهن داشته باشد و با پیشنهاد آن‌ها به مجلس، نه‌تنها كمیسیون برنامه‌وبودجه بلكه همه نمایندگان مطمئناً از آن حمایت خواهند كرد.

نظر شما