شناسهٔ خبر: 45587 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان انجام شد:

انتخاب و اعطای احکام اعضای اصلی کمیته بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE)/ برگزاری آزمون‌های مجازی و آنلاین برای یکهزار نفر ارزیاب ساختمانی

مانی فر اعضای اصلی کمیته اصلی بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) انتخاب شدند و احکام آنها در نشستی که به همین منظور به آنها اعطا شد. کمیته فوق به منظور فرهنگ‌سازی برای کاهش سوانح ساختمانی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین نشست کمیته تخصصی HSE به همت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با حضور مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان و اعضای کمیته در محل سالن جلسات معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، برگزار شد.
در نشست فوق، از سوی حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی‌و‌کنترل ساختمان که همزمان ریاست کمیته HSE را برعهده دارد، احکام اعضای کمیته به آنها اعطا شد. کمیته فوق به منظور نظارت بر کار ارزیابی، فرهنگ سازی برای کاهش حوادث ساختمانی و تدوین توصیه نامه هایی برای خروجی های حاصل از ارزیابی نشان تعالی HSE تشکیل شده است.

مهندس شیخ انصاری معاون مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، مهندس مسعود افراز و مهندس محمدعلی ریاحی از کارشناسان دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، دکتر کاظم نعیمی مطلق و مهندس کمال‌الدین احمدیان راد از دبیرخانه نشان تعالی HSE، مهندس محمدرضا یاسایی‌ضمیر نماینده کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسکن و ساختمان کشور، دکتر مرتضی بیک لریان از شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان، دکتر رجب‌علی نیکویی نماینده سندیکای شرکت‌های ساختمان ایران، دکتر سیدابوالفضل اشرف‌منصوری ریاست کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار، دکتر مجید شرافتی‌نژاد، مهندس حسن سلطان‌علی با توجه به سوابق حرفه‌ای و همچنین مهندس زینب شاکری دبیر کمیته و کارشناس دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به عنوان اعضای کمیته فنی نشان تعالی HSE انتخاب شدند.

مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در نشست فوق، گفت: موضوع ایمنی به صورت جدی پس از برگزاری همایش آن در استان مازندران در دستور کار دفتر قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی‌و‌کنترل ساختمان با تاکید بر این مطلب که موضوع ایمنی، بهداشت و سلامت (HSE) از ابتدا نیز به عنوان فعالیت ترویجی و تشویقی در دستور کار بود، افزود: از آنجاییکه دانشگاه تهران در بحث ایمنی، بهداشت و سلامت فعالیت های قابل توجهی انجام داد و مطالعات مناسبی در این زمینه دارد می تواند در ارزیابی کارگاه های ساختمانی توسط ارزیابان دارای صلاحیت نقش مهمی را ایفا کند.
وی ادامه داد: ۶ ماه از فعالیت دبیرخانه HSE می‌گذرد و فرهنگ‌سازی در موضوع مهم ایمنی، بهداشت و سلامت در استان‌ها آغاز شده است. در عین‌حال، آموزش کارشناسان حوزه ایمنی، بهداشت و سلامت نیز انجام شده و در این‌باره آزمون‌های مجازی و آنلاین برای حدود یکهزار نفر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته فنی، نتیجه ارزیابی‌‌های انجام شده توسط ارزیابان را مورد بررسی قرار می‌دهد. در ادامه دکتر نعیمی‌مطلق دبیر اجرایی نشان تعالی HSE، مولفه‌های مدل نشان تعالی HSE شامل معیارها و زیرمعیارهای روش ارزیابی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌تر، تفاهم‌نامه همکاری در طرح نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE) بین معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه تهران با تاکید بر ضرورت امر فرهنگ سازی به منظور کاهش سوانح ساختمانی به امضا رسیده بود. مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اینباره گفته بود: حضور دانشگاه با دیدگاه نظری می تواند برخلاف دستگاه های دولتی که همواره از دیدی عمل گرا برخوردار هستند نتیجه خوبی را در این عرصه به دست آورد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

نظر شما