شناسهٔ خبر: 45592 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیشرفت ۷۷ درصدی آزادراه همت-کرج

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید مدیران ارشد سازمان بازرسی کل کشور از آزادراه همت-کرج این پروژه را از پروژه های اولویت دار کشور عنوان کرد که بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روز گذشته مدیران ارشد سازمان بازرسی کل کشور از روند پروژه آزادراه همت-کرج بازدید کردند.

خیراله خادمی در حاشیه این بازدید آزادراه همت-کرج را به عنوان یکی از راه های منتهی به پایتخت بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این آزادراه تکمیل کننده کریدور بین المللی شرق به غرب کشور است که با بهره برداری کامل از آن علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی شاهد کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به محور چالوس و کلاک و تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان های شمالی و تهران خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه به طول حدود ۱۵ کیلومتر از انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز و با عبور از منطقه گرمدره و کلاک کرج در محدوده منطقه حصار به جاده چالوس متصل می شود.
وی اجرای این پروژه را در قالب ۳ قطعه بیان کرد و در شرح این قطعه ها گفت: قطعه اول به طول ۵ کیلومتر هم اکنون زیر عبور قرار دارد و قطعه ۲ به طول حدود ۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی در حال اجرا است.

خادمی ادامه داد: قطعه ۳ این پروژه نیز به طول ۵/۴ کیلومتر با پیشرفت حدود ۵۸ درصدی در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر اولویت تکمیل کریدورهای بین المللی در کشور، احداث این آزادراه را در همین راستا دانست و سال آینده در ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل را سال توسعه و شکوفایی آزادراهها اعلام کرد که شاهد بهره برداری از آزادراههای مختلف و تکمیل کریدورهای بین المللی آزادراهی در کشور خواهیم بود.

نظر شما