شناسهٔ خبر: 45652 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد:

اجرای ۱۱۴ پروژه راه روستایی با ۵۱ میلیارد تومان اعتبار/ وضعیت مطلوب مسکن مهر خراسان جنوبی

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در دیدار با مجمع نمایندگان استان گفت: ۱۱۴ پروژه راه روستایی با ۵۱ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است، این در حالیست که وی با تأکید بر اینکه تأمین خدمات روبنایی مسکن مهر در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: امید است با اجرای سریع خدمات روبنایی مشکلات موجود ساکنان این مناطق رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در دیدار با مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر زمان حساسی برای دریافت و افزایش بودجه است چون بودجه سال ۹۷ در وزارت راه و شهرسازی است و باید تلاش کنیم وضعیت اعتبارات استان را افزایش دهیم.

جعفری بیان کرد: در طی سه سال گذشته ۲۱۴ کیلومتر باند دوم زیر بار ترافیک رفته و سیاست ما بر این است که هرچه زودتر این باندها به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۷ کیلومتر باند دوم داریم که احداث شده و ۱۹ کیلومتر در محور بیرجند- قاین زیر بار ترافیک رفته که ۸۰ کیلومتر باقیمانده است و باید علائم تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های روستایی خراسان جنوبی گفت: از ۹۱۸ روستا در استان خراسان جنوبی ۸۱۶ روستا دارای راه آسفالته، ۱۰۲ روستا بودن راه آسفالته، ۵۵ روستا هم در دست اجرا است و ۹۶ درصد جمعیت استان از راه آسفالته برخوردار هستند.

جعفری گفت: در راه روستایی وضعیت استان خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها خوب است و تنها ۸ استان جزو استان‌های برخوردار نیستند که ما از متوسط کشوری بالاتریم و در مجموع ۱۱۴ پروژه راه روستایی در خراسان جنوبی داریم که ۵۱ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه طول راه‌ها روستایی در دست اجرا در خراسان جنوبی ۸۹۰ کیلومتر است، افزود: در حوزه بیرجند-خوسف ۲۶۲ کیلومتر با ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، محور قاین-زیرکوه ۱۲۲ کیلومتر با ۱۱۳ میلیارد تومان، سربیشه-نهبندان ۲۱۴ کیلومتر با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، فردوس-سرایان و بشرویه با ۲۹۵ کیلومتر و ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که  در کل ۸۹۰ کیلومتر راه روستایی با ۵۱ میلیارد تومان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه کل اعتباراتی که ابلاغ شده ۱۳۸ میلیارد تومان است، اظهار کرد: محور درح به سربیشه و فراه از مهم‌ترین محورهایی است که اگر باز شود بار ترانزیتی هم روان می‌شود و در حال حاضر ۶۰ کیلومتر از جاده فراه افغانستان آسفالت شده و ۶۰ کیلومتر دیگر باقیمانده است.

جعفری با بیان اینکه در حوزه راه‌های روستایی ۱۰۰ کیلومتر تا دهه فجر تکمیل می‌شود، افزود: در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای مطالبات پیمانکاران تخصیص داشتیم که ۲۰ میلیارد تومان آن محقق شده و ۳۰ میلیارد تومان هنوز باقیمانده که اگر این مبلغ زنده شود بخشی از مطالبات پرداخت می‌شود.

وی همچنین در رابطه با وضعیت مطلوب مسکن مهر استان گفت: چهار ماه قبل در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان در خصوص تأمین خدمات روبنایی موافقت شد که یک‌سوم ساخت خدمات روبنایی به کمک سازمان ملی زمین و مسکن، یک‌سوم توسط دستگاه اجرایی و یک‌سوم توسط استانداری انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین برای تأمین خدمات روبنایی مسکن مهر با اداره کل نوسازی مدارس استان نیز مکاتبات لازم انجام شد تا مدارس مورد نیاز در این منطقه احداث و راه‌اندازی شود.

جعفری بیان کرد: از مجموع ۳۱ هزار و ۲۴۷ واحد مسکن مهر در تمامی شهرستان‌ها پروژه مسکن مهر به پایان رسیده به جز شهرستان بیرجند که ۵۴ واحد از مسکن مهر اوقاف باقیمانده و ۸۰۰ واحد تعاونی ارتش نیز کارهای نازک‌کاری به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به مشکل اجرای شبکه فاضلاب در سایت مسکن مهر بیرجند گفت: اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر بیرجند در دست اجراست و تا چهار ماه دیگر اجرای خطوط اصلی فاضلاب به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در زمینه اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر با شرکت آب و فاضلاب استان قرارداد منعقد شده و سال گذشته پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به این شرکت اختصاص یافت.

جعفری بیان کرد: در زمینه آسفالت معابر و خیابان‌ها مسکن مهر نیز کمک‌های خوبی از قبیل تحویل قیر رایگان به شهرداری انجام شد در آینده هم تا حدودی برای اتمام آسفالت این معابر به شهرداری کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه آسفالت معابر و خیابان‌های مهرشهر به دلیل اجرای روند فاضلاب مقداری با تأخیر انجام خواهد شد گفت: سیاست اداره بر این نیست که آسفالت مجدد انجام شود لذا بعد از اجرای فاضلاب نسبت به آسفالت معابر نیز اقدام می‌شود.

وی به زمین‌های تعاونی ۰۴ خوسف اشاره کرد و افزود: پروژه واگذاری زمین در این محدوده از مدت‌های قبل باقیمانده و هنوز روند اجرایی خیلی کندی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن این اراضی را تعیین تکلیف و روش واگذاری زمین‌ها را اعلام کرده است اما افراد باید شناسایی شده و سپس مصوبه برای زمین‌ها اخذ شود.

وی در ارتباط با ۱۰ درصد سهم شهرداری در زمینه واگذاری زمین گفت: قرار شد ۲۵ قطعه به شهرداری خوسف و ۱۶ قطعه به سربیشه واگذار شود که زمین در حد قیمت منطقه‌ای به آن‌ها واگذار می‌شود.

واگذاری ۳۷۰ قطعه زمین به افراد زیر پوشش کمیته امداد در سراسر استان به قیمت منطقه‌ای و واگذاری زمین مصلای بیرجند با ۲ هکتار مساحت و واگذاری زمین به بیماران خاص که از طریق بهزیستی معرفی می‌شوند از دیگر پروژه‌هایی بود که جعفری به آن اشاره کرد.

نظر شما