شناسهٔ خبر: 45660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

افزایش ۲۰ درصدی تردد زائران اربعین حسینی از مرز مهران/ بیش از ۲۰۰۰ اتوبوس آماده انتقال زائران از مرز مهران به داخل کشور/ آمادگی جابجایی زائران ۵ روز بعداز اربعین

میر جعفریان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اعلام افزایش ۲۰ درصدی تردد زائران برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: تا کنون بیش از ۵۲ درصد از زائرانی که برای حضور در راهپیمایی اربعین وارد خاک عراق شده اند از مرز مهران گذر کرده‌اند.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: برای حضور در راهپیمایی اربعین بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر روادید ورود به خاک عراق صادر شده است و تا شب گذشته بیش از یک میلیون ۸۵۰ هزار نفر وارد خاک عراق شده‌اند و ۵۰۰ هزار نفر باقی مانده طی امروز و فردا وارد عراق خواهند شد.

میرجعفریان با اشاره به اینکه طبق سنوات گذشته میزان تردد زائران ورودی به کشور افزایش خواهد یافت افزود: به دلیل نزدیکی مرز مهران به شهرهای زیارتی عراق و مرکز کشور زائران علاقمند به عبور از مرز مهران برای ورود به کشور هستند و تمام اقدامات لازم برای جابجایی این زائران در مرز مهران آماده شده و همه امکانات فراهم شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون هیچ مشکلی در بحث زیر ساخت‌ها و فعالیت‌های خدماتی و ایاب ذهاب زائرین تا کنون نداشته‌ایم و کارها طبق برنامه پیش می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اعلام این مطلب که خدمات رسانی و جابجایی زائران تا ۲۴ آبان در مرز مهران انجام خواهد شد تصریح کرد: از زائران درخواست می‌شود برنامه بازگشت به کشور را به روزهای ابتدایی هفته آینده موکول کنند و با تمام امکانات و تجهیزات آمادگی جابجایی زائران را تا سه روز بعداز اربعین حسینی داریم ولی به دلیل اینکه احتمال به درازا کشیدن زمان سفر بعضی از شهروندان وجود دارد ارائه این خدمات را تا ۵ روز بعداز اربعین حسینی ادامه می دهیم.

وی افزود: هم اکنون ۸۰۰ اتوبوس درون شهری آماده انتقال زائران از مرز مهران به محل پارک خودروهای شخصی است.

میرجعفریان همچنین گفت: بیش از ۲ هزار اتوبوس برون شهری نیز برای انتقال زائران به شهرهای مختلف کشور در مرز مهران حضور دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به اینکه برخی محدودیت های ترافیکی در زمان بازگشت زائران در جاده های مهران – ایلام اعمال خواهد شد گفت: در بازگشت زائران به سمت مرکز کشور مسیر مهران به ایلام به دلیل افزایش تردد خودروها و بازگشت زائران یک طرف خواهد شد و مسیر جایگزینی را برای ورود اتوبوس‌های خالی که برای جابجایی زائران می‌خواهند به مرز مهران وارد شوند در نظر گرفته شده که جاده " ملک شاهی" مسیر جایگزین خواهد بود.

نظر شما