شناسهٔ خبر: 4571 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

عقاب طلایی نیمه فروردین با مسافران اروپایی و آمریکایی وارد ایران می‌شود/ قطار مجارستانی گردشگران را از اقامت در هتل بی‌نیاز کرد

قطار پنج‌ ستاره عقاب طلایی به تهران رسید رییس انجمن جامعه تورگردانان ایران از سیر مجدد قطار عقاب طلایی در ایران خبر داد و گفت: اغلب گردشگران این قطار از کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا خواهند بود.

ابراهیم پورفرج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: قطار مجارستانی عقاب طلایی ۱۸ فروردین ماه سال ۹۴ از طریق مرز ریلی رازی وارد ایران می‌شود و مسافران آن از شهرهای تبریز، زنجان، اصفهان، یزد، مشهد و کرمان بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: این قطار در هر سیر به ایران دو گروه از مسافران بین‌المللی را جابه‌جا خواهد کرد. این قطار در طول سیر و حرکت به طور میانگین ۱۵۰ گردشگر را به نقاط دیدنی ایران می‌برد.

رییس انجمن جامعه تورگردانان ایران با بیان اینکه سفرهای ریلی بین‌المللی بزرگترین تبلیغ گردشگری ایران بود، گفت: امسال چندین قطار بین‌المللی مسافران خارجی را در ایران جابه‌جا کردند که خاطرات این مسافران در طول مسیر در شبکه‌های مختلف تلویزیونی آمریکا، چین، ژاپن و فرانسه به نمایش گذاشته شد. به دنبال این سفرها، مسافران برای ثبت‌نام در تورهای بین‌المللی بهار در ایران رقابت زیادی داشتند و اکنون صندلی‌های ۹ رام قطار گردشگری بین‌المللی خریداری و ذخیره شده است.

وی درباره تفاوت گردشگری بین‌المللی ریلی با هوایی توضیح داد: قطار عقاب طلایی، ما را از اسکان مسافران در هتل‌ها بی‌نیاز کرد. تجهیزات این قطار در حد یک هتل ۵ ستاره است.

وی افزود: در حال حاضر هتل‌های ایرانی پاسخگوی خوبی برای مسافران بین‌المللی در فصل‌های بهار و پاییز نیستند. این مشکل باعث بن بست شدن مسیر گردشگران به ایران شده است. در شوشتر و اهواز آثار تاریخی بسیاری وجود دارد اما در شهر اهواز تنها یک هتل خوب وجود دارد، بنابراین نمی‌توانیم گردشگران را به این مناطق اعزام کنیم./

نظر شما