شناسهٔ خبر: 45719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان مطرح شد:

جابجایی سالانه ۵۰ میلیون تن بار در خوزستان/ خوزستان نیازمند نگاه ویژه در بخش حمل‌ونقل است

فرامند هاشمی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این استان در بحث توسعه آزادراه‌ها از سایر استان‌ها عقب است این در حالی است که سالانه حدود ۵۰ میلیون تن بار در خوزستان جابجا می‌شود، این در حالیست که به گفته مدیرکل سابق راه و شهرسازی خوزستان، این استان نقش حلقه واسطه در توسعه کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، فرامند هاشمی‌زاده در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با تأکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌های خوزستان باید جبران شود، افزود: امیدواریم شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت ملی است اما تمام حجم آن از جمله زیرساخت‌ها، اسکان و پذیرایی بر عهده استان خوزستان است.

هاشمی‌زاده ادغام وزارت خانه‌های راه و مسکن و شهرسازی را باعث اشکال در امور دانست و گفت: انتظار می‌رود نمایندگان برای تفکیک این دو وزارتخانه اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های منوچهر رحمانی در دوران تصدی مدیریت این اداره کل برای عباس پورسلان مدیرکل جدید راه و شهرسازی خوزستان آرزوی موفقیت کرد.

همچنین منوچهر رحمانی در این مراسم با تأکید بر اینکه جایگاه استان در حمل‌ونقل جاده‌ای مستلزم توجه ویژه‌ای است، بیان کرد: با وجود محدودیت‌های مالی که وجود داشت بهره‌برداری از ۵۰۰ کیلومتر راه ریلی، سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی در حوزه دریانوردی و پاک‌سازی اروند انجام شد.

رحمانی با اشاره به اینکه بهسازی بناهای دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهبود شرایط پایانه مرزی شلمچه هزینه شد.

وی  با اشاره به اینکه بخش خصوصی و پیمانکاران صد هزار میلیارد ریال از اداره کل راه و شهرسازی طلب دارند، یادآور شد: با این وجود به خاطر بیکار نشدن کارگران و مهندسان پروژه‌ها را متوقف نکردند.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی سابق خوزستان گفت: بالغ بر ۲۳ هزار نفر در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل استان فعال هستند و تمام تلاش ما بر این است تا این افراد با تمام مشکلات موجود شغل خود را از دست ندهند.

رحمانی ادامه داد: کارهای مطالعاتی فرودگاه بین‌المللی جدید اهواز نیز به اتمام رسیده و امیدواریم هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی در خصوص لزوم توسعه راه‌های جاده‌ای استان نیز گفت: نباید اجازه داد تا اعتبارات از استان خارج شود. در حال حاضر از پنج هزار کیلومتر راه جاده‌ای کارهای مطالعاتی ۲ هزار کیلومتر به اتمام رسیده است.

رحمانی با بیان اینکه هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بهسازی شده، ادامه داد: این‌گونه اقدامات سبب کاهش هزینه حمل‌ونقل و افزایش سرعت جابجایی می‌شود.

در ادامه این مراسم نیز، مدیرکل جدید اداره راه و شهرسازی خوزستان از رحمانی خواست تا وی را در انجام امورات راهنمایی کند.

عباس پورسلان بیان کرد: از اعتمادی که وزیر راه و شهرسازی داشته است ممنونم و امیدوارم با تلاش و پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد بتوانیم بخشی از مشکلات استان برطرف شود.

مدیرکل جدید راه و شهرسازی خوزستان افزود: رسانه‌ها نیز در تحقق اهداف و برنامه‌های این اداره کل بسیار مؤثر خواهند بود و امیدواریم این تعامل و همکاری‌ها بیش از پیش ادامه داشته باشند.

استان خوزستان بالغ بر ۱۴ هزار کیلومتر شبکه جاده‌ای دارد که هشت هزار کیلومتر آن روستایی است.

خوزستان به واسطه جابجایی بار رتبه نخست، در حمل مسافر رتبه سوم و در استانداردسازی جاده‌ها رتبه ششم را دارد.

نظر شما