شناسهٔ خبر: 45741 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر خرمشهر برگزار شد:

جزئیات برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر

جلسه در آیینی ویژه ضمن تجلیل از خدمات عادل دریس مدیرکل سابق بندر و دریانوردی خرمشهر محمد محسنی به عنوان مدیرکل جدید این بندر معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، این مراسم عصر دیروز با حضور محمدعلی حسن‌زاده عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان ارگان‌های دولتی شهرستان خرمشهر و شرکت‌های خصوصی مستقر در مجتمع بندری خرمشهر در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش بندر خرمشهر در دوران دفاع مقدس گفت: مقاومت ۳۴ روزه شهرستان خرمشهر در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی مدیون حمایت‌های لجستیک بندر خرمشهر بود.

حسن‌زاده با بیان اینکه امروزه بیشتر بخش‌های شهر خرمشهر تحرک ندارد، افزود: امیدواریم با کاهش بیکاری علاوه بر افزایش امید به زندگی در خرمشهر، دین خود را به مردم شهیدپرور آن ادا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بندر خرمشهر سال‌ها مهم‌ترین بندر کشور بود و مردم خرمشهر انتظارات زیادی از این بندر دارند ابراز امیدواری کرد که مدیرکل جدید با تجارب ارزنده خود از بنادر هرمزگان، کاهش بیکاری را به عنوان مهم‌ترین شاخص خود در نظر بگیرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر از آمادگی این سازمان در زمینه‌های گوناگون برای احیای بندر خرمشهر خبر داد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خوزستان در ادامه این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و همراهی کارکنان بندر و دریانوردی خرمشهر طی سال‌های مدیریت خود از همه کارکنان طلب حلالیت کرد.

عادل دریس جایگاه کنونی بندر خرمشهر را مرهون زحمات و تلاش‌های مدیران قبلی و کارکنان زحمت‌کش این مجتمع بندری دانست.

وی در ادامه افزود: اقدامات شاخصی که کارکنان بندر خرمشهر در سال‌های اخیر انجام دادند باعث شد سازمان بنادر سازمان در سال ۹۱ طی یک اقدام به منظور تقدیر از مردم خرمشهر به این نتیجه برسد که بندر خرمشهر را به عنوان یک اداره کل مطرح سازمان بپذیرد و اعتبارات خوبی به این بندر اختصاص دهد.

مدیرکل سابق بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه سازمان بنادر در امر بازسازی پیشگام بود، گفت: شناورسازی ۱۸۲ فروند مغروقه نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه سازمان بنادر و دریانوردی است.

دریس با اشاره به اهمیت بندر خرمشهر در سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تقریباً هر دو ماه یک بار جلسه‌ای در وزارت امور خارجه برای پیگیری بحث راه‌اندازی دفتر مشترک هماهنگی ایران و عراق برگزار می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این پیگیری‌ها فرصت بهره‌برداری از ظرفیت‌های بندر خرمشهر را مهیا سازد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: امیدواریم مدیرکل جدید بندر خرمشهر باانگیزه بیشتری نسبت به پیشینیان این موضوع را پیگیری کند و موضوعی مانند لایروبی را که شاید دست‌یابی به آن سخت باشد به عنوان شاخص در نظر بگیرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز از مدیرعامل سازمان بنادر و اعضای هیئت عامل بابت اعتماد و انتخاب برای این سمت تشکر و قدردانی کرد.

محمد محسنی طی سخنانی محورها و برنامه‌های و فعالیت خود در این اداره کل را تشریح کرد.

وی خطاب به حاضران در این مراسم گفت: اطمینان راسخ دارم که شما عزیزان در آینده‌ای نه چندان دور رونق خرمشهر را مشاهده خواهید کرد و با برنامه‌ریزی، توان و اراده و تخصص در بندر خرمشهر می‌توانیم علاقه‌مندی و اشتیاق مردم به زندگی در خرمشهر را افزایش دهیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تثبیت جمعیت در نقاط ساحلی شهرستان خرمشهر را یکی از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنم بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری در زمینه توسعه دریامحور و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی انجام وظیفه کنم.

محسنی ادامه داد: دو اصل بی‌قراری در انجام وظیفه و کمال طلبی در نتیجه امور را سرلوحه فعالیت خود قرار خواهم داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای رونق بندر خرمشهر به کار خواهد گرفت خواستار ادامه همکاری و حمایت کارکنان بندر خرمشهر و مسئولان شهرستان خرمشهر شد.

مشاور فرهنگی مدیرکل و رئیس حوزه فرهنگی بندر خرمشهر نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات دریس مدیرکل سابق بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر اکنون بندری پررونق است و از خمودگی خارج شده و اکنون در حال بازسازی و نوسازی است و هنوز هم نیاز به تجهیز دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریم باویه عادل دریس را مدیر ارزشی توصیف کرد و گفت: مدیریت مجموعه‌ای مانند بنادر وظیفه بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه در دین اسلام ۴۴ هزار حدیث در زمینه مدیریت وجود دارد، اظهار کرد: امروزه مدیریت می‌بایست تلفیقی از مدیریت نوین و اسلامی باشد.

مشاور فرهنگی مدیرکل و رئیس حوزه فرهنگی بندر خرمشهر مسئولیت‌پذیری، قدرت ساماندهی، انسان‌شناسی، انگیزه و اشتیاق و بلوغ عاطفی را از جمله ویژگی‌های یک مدیر خوب و موفق برشمرد.

در پایان این مراسم حکم انتصاب محمد محسنی به عنوان مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر توسط عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی به وی ابلاغ شد.

نظر شما