شناسهٔ خبر: 45761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان تشريح كرد:

جزئيات ضوابط فعالیت در حمل و نقل بین‌المللی مسافر

مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اعلام ضوابط فعالیت در حمل و نقل بین‌المللی مسافر، ضوابط کلیه مقررات مغایر از جمله ضوابط فعالیت موقت شرکت‌های مسافربری داخلی در خطوط برون‌مرزی و ضوابط فعالیت موقت شرکت‌های مسافربری بین‌المللی با انواع وسیله نقلیه عمومی مسافربری در خطوط برون‌مرزی را ملغی بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، مهدی میقانی اظهار کرد: این اختیارات از محل ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۳۱) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و از سوی مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به استان ابلاغ شده است.

به گفته وی، ضوابط فعالیت در حمل و نقل بین‌المللی مسافر شامل پنج بخش تعاریف، شرایط اخذ پروانه، شرایط فعالیت، نحوه فعالیت شرکت‌های خارجی و سایر مقررات می‌شود.

میقانی ادامه داد: با ابلاغ این ضوابط، از این پس علاوه بر شرکت‌های حمل‌ونقلی که مجوز بین‌المللی داشتند، شرکت‌های داخلی هم در صورتی که حائز شرایط آیین‌نامه جدید باشند می‌توانند در بخش بین‌المللی فعالیت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اظهار کرد: در صورت عدم رعایت مفاد این ضوابط، با شرکت‌ها و رانندگان متخلف برابر آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمانی اعمال مقررات و با تکرار تخلفات، مجوز فعالیت آن‌ها باطل می‌شود.

میقانی یادآور شد که جامعه هدف از طریق دانلود فایل زیر می‌توانند به مفاد کامل این ضوابط دسترسی پیدا کنند.

نظر شما