شناسهٔ خبر: 45762 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خبر داد:

آسفالت ۵ کیلومتر از محور جیرفت - سه‌راهی بم در جنوب استان کرمان

آسفالت مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: پروژه آسفالت ادامه باند دوم محور جیرفت - سه‌راهی بم از شهریور ماه آغاز و تاکنون ۵ کیلومتر از آن آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، عباس ثمره افزود: امید است با تخصیص اعتبار و دریافت قیر تا پایان امسال جاری ۱۲ کیلومتر از مسیر در دو لایه آسفالت و به بهره‌برداری برسد.

ثمره بیان کرد: باند دوم محور جیرفت – سه‌راهی بم به طول کلی ۴۷ کیلومتر در حوزه جنوب استان کرمان است که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی ۲۱ کیلومتر آن نیز در دست اقدام است و ۱ کیلومتر در محدوده تونل اسفند در حال مطالعه جهت برگزاری مناقصه می‌باشد.

وی اظهار کرد: اعتبار هزینه شده در این محور تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال و جهت تکمیل آن اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌ها با اشاره به نقش کلیدی این محور که یکی از محورهای شریانی در جنوب شرق محسوب می‌شود، افزود: این محور محل تلاقی سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است که نقش اساسی در ترانزیت کالا از خلیج‌فارس به کشور افغانستان دارد، همچنین علاوه بر حمل مسافر و سایر کالاها بیشتر محصولات کشاورزی تولید شده از این محور به سایر بازارهای مصرف ارسال می‌شود.

نظر شما