شناسهٔ خبر: 45768 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصب لوح یادبود ساختمانِ رتبه سومِ دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین

بازدید در مراسمی با حضور مسئولان راه و شهرسازی، نظام‌مهندسی ساختمان استان و شهرداری قزوین لوح یادبود بتنی دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین در ساختمان برتر حائز رتبهٔ سوم (مهندسین عمید شهاب و رعنا ایازی) نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این مراسم که با حضور محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری، عباس پور قادر سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان، محمدحسین حاج میرصادقی مدیر فنی و اجرایی، رافع ناصری فر رئیس اداره عمران و بهسازی این اداره کل و فرزانه نظری پور معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین، عباس وثیق نیا رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، سلطانیه رئیس انجمن انبوه‌سازان استان و جمعی از مهندسین فعال و پیشکسوت استان برگزار شد، لوح نشان افتخار ساختمان برتر از نظر معماری در ساختمان احداثی واقع در پردیس یازدهم شهرک ولایت قزوین نصب شد.

حامد عبدالرزاقی رئیس اداره مهندسی و مقررات ملی راه و شهرسازی استان گفت: پس از برگزاری دومین جشنواره ساختمان‌های برتر در گروه ساختمان‌های دو تا ۷ طبقه، ۴۴ ساختمان انتخاب شده و مورد داوری قرار گرفتند که این ساختمان رتبه سوم را کسب کرد.

وی افزود: یکی از اهداف جشنواره شناسایی و معرفی ساختمان‌های برتر از دیدگاه متخصصین حرفه به شهروندان است. در این راستا مواردی از جمله طراحی پلان، نما و معماری داخلی و کیفیت ساخت از دیدگاه فنی و اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالرزاقی تصریح کرد: استفاده از مصالح مرغوب و همساز با اقلیم و معماری ایرانی و بهره‌مندی از معماری و هویت در انتخاب این ساختمان نقش داشته است.

محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره راه و شهرسازی استان هم گفت: بعد از برگزاری جشنواره ملی ساختمان برتر به دنبال کارهای عملیاتی و کاربردی هستیم و تلاش می‌کنیم تا اهداف جشنواره در سیما و منظر شهری دیده شود به همین دلیل شناسایی و معرفی ساختمان‌های برتر در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با بومی‌گرایی در ساخت و سازها به دنبال تشویق مردم در رعایت اصول فنی هستیم تا چارچوب‌های فنی در احداث ساختمان‌های شاخص مورد توجه قرار گیرد.

عباس وثیق نیا رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان‌های استان قزوین هم گفت: باید کاری کنیم تا ساختمان‌های خوب در سطح شهر دیده شده و الگو شود تا به‌تدریج بتوانیم معماری ایرانی و اسلامی را در استان نهادینه کنیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه چون بسیاری از نکات فنی در ساخت و ساز رعایت نمی‌شود کمتر شاهد آرامش و آسایش مردم در خانه‌ها هستیم در حالی که می‌توانیم با احداث ساختمان‌هایی مانند آنچه در این واحد رعایت شده مکانی مناسب برای زندگی بسازیم و تحویل مردم دهیم.

وثیق نیا بیان کرد: تطبیق ساختمان‌ها با شرایط محیطی ضروری است در حالی که بسیاری از ساختمان‌ها هیچ انطباقی با اقلیم ندارد و از مصالح مرغوب و بومی در آن استفاده نشده است.

سید عمید شهاب کارفرما و سازنده این ساختمان برتر نیز گفت: این ساختمان در ۴ طبقه در سه پلان متفاوت با رعایت همه اصول فنی و مقررات ملی ساختمان با استفاده از طراحی و معماری ایرانی ساخته شده است.

وی بیان کرد: اعتماد کارفرما به تیم طراحی و اجرایی به منظور خلق فضایی پاسخگو به خواسته‌ها و نیازهای کارفرما، حلقه مفقوده دستیابی به ساختمان مطلوب است.

رعنا ایازی طراح معماری این ساختمان برتر هم گفت: این پروژه در دو واحد دوبلکس و دو واحد فلت جهت تأمین خواست کارفرما مبنی بر پاسخگویی به نیازهای متفاوت کارفرما طراحی شد.

وی اضافه کرد: محدودسازی دید بیرون از داخل و در عین حال تأمین دید و منظر از داخل از دیگر اهداف پروژه بود که با اعتماد و در عین حال حضور فعال کارفرماها در روند طراحی محقق شد.

در این مراسم پس از نصب نشان برتر در این ساختمان از عوامل اجرایی ساخت آن تقدیر شد.

نظر شما