شناسهٔ خبر: 45796 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

علی رستمی خبر داد:

آمادگی فرودگاه مهرآباد برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده/ وقوع زلزله، خللی در پروازهای فرودگاه مهرآباد به مناطق غرب کشور ایجاد نکرد/ فرودگاه‎های غرب و جنوب کشور آماده امدادرسانی هستند

رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد، از آمادگی این فرودگاه برای هرگونه پرواز به منظور امداد رسانی به مناظق زلزله زده غرب کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد که کلیه پروازها به شهرهای غرب کشور بویژه فرودگاه‌های ایلام، همدان، سنندج، ارومیه و کرمانشاه و آذربایجان غربی برقرار می باشد و بحران ایجاد شده در منطقه هیچ‌گونه خللی در پروازهای این مناطق ايجاد نکرده است.

علی رستمی اعلام کرد که فرودگاه مهرآباد برای پشتیبانی از هرگونه عملیات امدادرسانی احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند.

فرودگاه‎های غرب و جنوب کشور آماده امدادرسانی هستند

با وجود وقوع زمين لرزه شدید ريشتري در مرز ايران و عراق خوشبختانه هیچگونه اختلالي در عملیات فرودگاه‎های کشورمان در غرب و جنوب به وجود نیامده است.

دقایقی پس از وقوع زلزله در استانهای غربی کشورمان که متاسفانه به کشته و مجروح شدن عده زیادی از هموطنانمان منجر شد، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با انتشار اطلاعیه ای که بازتاب فراوانی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت، از آمادگی کامل فرودگاههای غرب کشور برای ارائه هرگونه امدادرسانی به مناطق زلزله زده خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: پس وقوع این زمینه لرزه در شب گذشته با بررسی دقیق سطوح پروازی، ابنیه، سامانه‎های کمک ناوبری و زیرساخت‎های فرودگاه‎های ایلام، کرمانشاه، همدان، سنندج، ارومیه و اهواز توسط متخصصان فرودگاهی شرایط آنها عادی و عملیاتی گزارش داده شد. به این ترتیب این فرودگاه‎ها آماده خدمت‎رسانی و پشتیبانی از عملیات امدادرسانی هوایی به حادثه دیده‎گان این مناطق هستند.

فرودگاه اهواز خسارت ندید و آماده است

همچنین بنابر اعلام مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان، بر اثر زلزله دیشب هيچ خسارت يا صدمه اي به فرودگاه اهواز وارد نشد و مشكلي در پروازها به وجود نيامد. همچنین پرواز اهواز به تهران شركت كيش اير ساعت ١٥ دقيقه بامداد در حال مسافرگيري و پرواز تركيش اير از استانبول نيز در حال نزديك شدن به اهواز بود.

فرودگاه همدان آماده امدادرسانی است

از سوی دیگر، مدیر فرودگاه همدان از آمادگی این فرودگاه برای هرگونه خدمات پروازی جهت امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله اخیر در غرب کشور خبر داد.

نظر شما