شناسهٔ خبر: 45814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد:

اجاره اراضی دولتی با کاربری نیروگاه خورشیدی در استان قم

مجتبی صفری مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: قرارداد اجاره اراضی دولتی با کاربری نیروگاه برای احداث نیروگاه خورشیدی مابین اداره کل راه و شهرسازی استان قم و شرکت توسعه انرژی خورشیدی غدیر قم منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، مجتبی صفری گفت: قرارداد اجاره اراضی دولتی در راستای اجرای مقررات قانون زمین شهری منعقد گشته و مفاد آن برای طرفین لازم‌الاجراست.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ضمن اشاره به این که اجاره این اراضی جهت بهره‌مندی همشهریان از انرژی پاک است، توضیح داد: مجموع مساحت اراضی اجاره داده شده دویست هزار مترمربع، واقع در کیلومتر سه جاده کوه سفید است که طرف قرارداد متعهد است عملیات اجرایی آن را از آبان ماه آغاز کند.

وی با بیان این که اراضی مذکور صرفاً جهت احداث نیروگاه خورشیدی بوده گفت: با احداث این نیروگاه ظرفیتی بالغ بر ۱۰ مگاوات برق تولیدی در آینده به چرخه مصرفی شهر افزوده می‌شود.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان ضمن تأکید به فرهنگ‌سازی در استفاده از انرژی پاک گفت: این انرژی هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی نداشته و به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

نظر شما