شناسهٔ خبر: 45826 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عطرچیان عنوان کرد؛

خلق بازار‌های جدید در نمایشگاه‌های حمل ونقل/ کاهش حجم جابجایی حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانریت کالا

محمدجواد عطرچیان دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا با اشاره به ضرورت بازاریابی در نمایشگاه حمل ونقل ضمن نا مساعد خواندن فضای کسب و کار در حوزه حمل‌ونقل تصریح کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی با مشکلات متعددی در زمینه‌های گمرکی، امور‌بانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه مواجه هستند.

محمد چواد عطرچیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات متعدد فضای کسب و کار در حوزه حمل‌ونقل از جمله در زمینه‌های گمرکی، امور‌بانکی، روادید، امور مالیاتی و بیمه، افزود: علاوه بر مشکلات فوق، نه تنها حجم حمل‌ونقل کالا، بلکه حجم جابجایی حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانریت کالا نیز با کاهش مواجه است.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی کالا یکی از نکات مهم و کربردی را گمرک الکترونیک عنوان کرد و گفت: گرچه راه اندازی گمرک الکترونیک موجب صرفه جویی در زمان و حذف کاغذ در جابجایی اسناد می‌شود، اما علی‌رغم اقدامات خوب گمرک، برای جا افتادن این فرایند در کشور به ساختار‌های مناسبی نیاز است و به همین خاطر شرکت‌های حمل‌ونقل با مشکلات زیادی روبرو هستند.

عطرچیان یکی از کارکرد‌های نمایشگاه‌هایی با محتوای حمل‌ونقل را خلق بازار‌های جدید دانست و افزود: در واقع نمایشگاه‌های حمل‌ونقل باید محفلی برای تشکیل فضای بازاریابی و حضور شرکت‌های جدید داخلی و مشتریان و شرکت‌های خارجی به منظور استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور باشد. اما در صورت برگزاری نمایشگاهی برای سخنرانی مقامات دولتی و حضور شرکت‌های داخلی اثرگذاری کمتری در بر خواهد داشت. 

وی از بازدید اعضای انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی از نمایشگاه راهداری، راهسازی و حمل‌ونقل خبر داد و گفت: در صورتی که این نمایشگاه به فلسفه اصلی نمایشگاه‌ها یعنی بازاریابی، قرارداد‌های تجاری و ایجاد فضای کسب و کارجدید بپردازد در واقع یک گام به جلو محسوب می‌شود. 

گفتنی است، دومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذر طی سه روز با حضور شرکت‌ها و سازمان‌های حمل‌ونقل تابعه وزارت راه و شهرسازی و فعالان بخش خصوصی حمل‌ونقل شامل شرکت‌های مهندسی مشاور، پیمانکاران و صنایع وابسته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

نظر شما