شناسهٔ خبر: 45835 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

بهبود وضعیت راه‌های روستایی شهرستان‌های خراسان رضوی در دستور کار است

محمد پارسا مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از بهبود وضعیت راه‌های روستایی شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمد پارسا با اعلام این خبر گفت: در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن که با حضور حسین مقصودی نماینده مردم شریف سبزوار در مجلس شورای اسلامی و معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار برگزار شد.

وی گفت: در صورت تأمین و تخصیص اعتبار پانصد میلیون تومان توسط حسین مقصودی نماینده مردم شریف سبزوار از سرفصل اعتبارات توسعه روستایی معاونت ریاست جمهوری مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی پس از اخذ مبلغ نسبت به برگزاری مناقصه و عقد قرارداد اجرای پروژه وفق ضوابط و مقررات اقدام نماید.

وی افزود: همچنین تکمیل آسفالت پروژه راه روستایی جبله به میزان ۲.۵ کیلومتر، عقد قرارداد اجرای پروژه راه روستایی چشمه آوش به میزان ۲ کیلومتر، احداث و آسفالت راه‌های روستایی طزرق و دیواندره به صورت مشارکت مردمی در زیرسازی مسیر و سهمیه قیر رایگان وزارت راه و شهرسازی با همکاری اداره راه و شهرسازی سبزوار در اجرای عملیات آسفالت، خط‌کشی و نصب علائم ایمنی دو پروژهٔ مذکور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد راه‌های روستایی سدید، شامکان و یحیی‌آباد، بادآشیان و بیروت در صورت مشارکت مردم منطقه و انجام عملیات زیرسازی و احداث ابنیه جمعاً ۱۹ کیلومتر راه روستایی، با قیر اهدائی از سوی راه و شهرسازی طبق ضوابط و مقررات آسفالت گردد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد راه روستاهای منیدر و زمند جهت سهولت عبور اهالی از طریق اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جغتای به صورت مستمر تیغ‌زنی شود.

گفتنی است در این جلسه طی تماس حسین مقصودی نماینده مردم شریف سبزوار در مجلس شورای اسلامی با خیراله خادمی سرپرست راه‌های روستایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور همچنین مقرر شد جهت پرداخت مطالبات شهرستان سبزوار به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی اقدام گردد.

نظر شما