شناسهٔ خبر: 45839 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان خبر داد:

نیاز به اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای احداث آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار- سمنان

عبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: عملیات اجرایی احداث آزادراه حرم تا حرم قطعه گرمسار - سمنان به طول ۱۱۵ کیلومتر به یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان، سید عبدالمجید نژاد صفوی گفت: آغاز این طرح را از شهریور امسال اعلام کرد و افزود: این بزرگراه با همکاری وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء، حداکثر به مدت ۴۰ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح می‌تواند نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای، کاهش هزینه‌های سوخت، کم کردن مسافت، پایین آمدن زمان مسافرت و حمل بار و آسایش و رفاه زائران حرم رضوی (ع) و حضرت معصومه (س) ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در بخش راه سمنان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و بهره‌برداری از ده‌ها پل و جاده‌های هم‌سطح و غیر هم‌سطح از دستاوردهای دولت یازدهم در این بخش بوده است.

وی بیان کرد: محور حرم تا حرم از طرح‌های مهم ملی است که بیش از ۷۰ درصد آن از محورهای مواصلاتی استان سمنان عبور می‌کند.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح بیش از ۸۰ کیلومتر از مسیر حرم تا حرم کاهش می‌یابد و این امر در افزایش رفاه اجتماعی و کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای استان تأثیر شایانی دارد.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: محور حرم تا حرم می‌تواند ظرفیت تردد در محورهای استان را به بیش از ۳۰ میلیون نفر در سال افزایش دهد و با اجرای این طرح‌های کلان در افزایش اشتغال و رونق کسب کار مردم نیز می‌توان اقدام کرد.

وی تأکید کرد: آزادراه حرم تا حرم یکی از طرح‌های مهم راهسازی کشور است که باید با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی عملیاتی می‌شود.

اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه و بیش از ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از ۷۵ درصد ترافیک عبوری در محورهای برون‌شهری در ۳۴ هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می‌شود.

۶۶۰ کیلومتر از بزرگراه ۸۶۰ کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است.

استان سمنان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومترمربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان‌های کشور به لحاظ وسعت دارد.

نظر شما