شناسهٔ خبر: 45856 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی:

مدیران کاروان‌ها مسئول تأمین امنیت زائران پیاده به مشهد هستند/ تردد شبانه ممنوع

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: بر اساس دستورالعمل نحوه تردد ایمن کاروان‌های زائران پیاده حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر مسئولیت کلی تأمین تردد کاروان بر عهده مسئولان این کاروان‌ها است و این افراد موظف به رعایت دستورالعمل‌های ایمنی هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود: حرکت کاروان‌ها باید برخلاف جهت ترافیک و یک ساعت بعد از طلوع و یک ساعت قبل از غروب آفتاب باشد و ترددها در خارج از مسیر سواره‌رو و در محدوده حاشیه راه و محل عبور کندرو جاده انجام شود.

وی ادامه داد: هر کاروان به ازاء هر ۵۰ نفر باید یک مسئول ایمنی داشته باشد و حداقل باید این افراد جلیقه شبرنگ و تجهیزات لازم برای هدایت جمعیت را داشته باشند.

نصری در خصوص عبور از پل‌ها و یا دیگر معابر باریک که دارای محدودیت عبور وجود دارد، گفت: کاروان الزاماً باید در این معابر به صورت صف‌های یک نفره از محل عبور کنند و حتماً نیروهای مسئول ایمنی در دو سوی کاروان به اجرای دقیق دستورالعمل اقدام کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی ادامه داد: ضمن جلوگیری از حرکت گروهی و با فاصله کاروان، خودروهای پشتیبان نیز نباید کاروان را در مسیر همراهی کنند که این همراهی بر خلاف جهت ترافیک جاده خواهد بود و به شدت خطرآفرین است.

وی در ادامه گفت: در شرایط جوی نامطلوب مثل مه گرفتگی و بارش مسئولان کاروان‌ها از تردد کاروان‌ها جلوگیری کرده و نسبت به استقرار آنان در محل امن اقدام کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها نسبت به ایمن بودن محل استراحت کاروان‌ها مشاوره لازم را خواهند داد و از استقرار و توقف کاروان‌ها در محل‌های خطرناک ترافیکی در طول محورها توسط کاروان و یا خودروهای پشتیبان آن‌ها جلوگیری خواهند کرد.

وی تأکید کرد: پیش از آغاز حرکت کاروان‌ها در هر شهرستان مأموران راهداری باید نسبت به پاک‌سازی حریم جاده اقدام کرده باشند و راهدارخانه‌های مسیر نیز در صورت بروز هر حادثه احتمالی در آماده‌باش کامل به سر برند؛ که در راستای ایمنی بیشتر نیز اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان برای مسئولین کاروان‌ها پیاده جلیقه ایمنی و حساس به نور تهیه کرده و توزیع شده است.

نظر شما