شناسهٔ خبر: 45886 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:

تهیه فهرست طراحان بین‌المللی و صاحب نام برای طراحی ریسباف اصفهان/ تغییر نام شرکت مادر تخصصی با هدف توسعه ارتقای زندگی شهری

هوشنگ عشایری سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: لیستی از طراحان بین المللی و ایرانی و صاحب نام برای طراحی ریسباف اصفهان تهیه شده و از آنها برای شرکت در مسابقه طراحی کارخانه " ریسباف" اصفهان دعوت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هوشنگ عشایری در نخستین نشست بازآفرینی کارخانه ریسباف اصفهان، گامی در راستای بازخوانی اندیشه ایران شهری با موضوع " مروری بر ادبیات جهانی میراث صنعتی با نگاه ویژه به کارخانه ریسباف اصفهان"؛ گفت: خرید کارخانه " ریسباف " اصفهان متعلق به دوران صنعتی ایران کاری شایسته‌ای بود که طراحی آن با هدف بازآفرینی شهری می تواند یک اتفاق خوب باشد.

عشایری افزود: هر چند نمونه‌های کوچکی از این دست در کشور بازآفرینی شده ولی در حد و اندازه و با درجه اهمیت و وسعت کارخانه ریسباف اصفهان تا کنون نداشته‌ایم.

عشایری با اشاره به اینکه باید در طراحی ریسباف اصفهان کار بزرگی و شاخصی صورت بگیرد تا مسئولین شهری در دیگر پروژه‌های علاقه به بازآفرینی نشان دهند گفت: باید در طراحی ریسباف بسیار خوب و در خور و شان مردم عمل کرد تا همه مسئولین را به بازآفرینی در پروژه‌های شهری راغب کرد تا فرهنگ بازآفرینی در کشور نهادینه شود.

سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اعلام اینکه بزودی با تصویب هیات دولت نام این شرکت تغییر خواهد کرد تصریح کرد: به زودی نام شرکت مادر تخصصی به سازمان بازآفرینی شهری تغییر خواهد یافت و نام جدید ادبیاتی درون خود دارد که ما را مجاب خواهد کرد که به سمت توسعه و ارتقاء زندگی شهری پیش برویم و تنها مفهوم عمران و ساخت و ساز دیگر در این نام جایی ندارد.

عشایری ادامه داد: نام سازمان باز آفرینی شهری اهدافی بلند با توجه به مفهوم توسعه کیفی و ارتقاء کیفی زندگی شهروندان را با افزایش زیست پذیری شهر تداعی خواهد کرد.

سلسه نشست های شرکت مادر تخصصی با محوریت بازآفرینی کارخانه ریسباف اصفهان گامی در راستای باز خوانی اندیشه ایران شهری با چهار نشست با عناوین " مرروری برادبیات جهاانی میراث صنعتی با نگاه ویژه به کارخانه ریسباف اصفهان"، " درس آموزه‌های جهانی مواجهه با میراث صنعتی به منظور کاربست در بازآفرینی کارخانه ریسباف اصفهان"، "درس آموزه‌های داخلی مواجهه با میراث صنعتی به منظور کاربست در باآفرینی کارخانه ریسباف اصفهان" و " جمع بندی نشست و ها و هم‌اندیشی با حاضرین (بایدها و نبایدها در بازآفرینی کارخانه ریسباف اصفهان در بستر زمان و مکان)" طی ۴ ماه برگزار خواهد شد.

نظر شما