شناسهٔ خبر: 4589 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت رجاء خبر داد:

قطارهای منحصربفرد روانه خطوط ریلی کشور می‌کنیم/ تخفیف نوروزی برای برخی بلیت‌‌ها/ ارتقاء کیفیت پذیرایی در قطارها از نوروز ۹۴

حسن موسوی نژاد مدیرعامل شرکت رجاء با اشاره به ارتقای کیفیت خدمات قطارهای مسافری در نوروز سال ۹۴ گفت: در نوروز امسال قطار جدید و متفاوت با قطارهای موجود را روانه خطوط ریلی کشور می‌کنیم.

سیدحسن موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: شرکت مسافری رجاء به زودی از قطار مسافری جدیدی که خریداری کرده با حضور مسئولان راه‌آهن رونمایی می‌کند. این قطار با قطارهای موجود تفاوت بسیار زیادی دارد به گونه‌ای که تاکنون مشابه آن در شبکه ریلی کشور وجود نداشته است.

وی ادامه داد: در نوروز ۹۴ بسته‌های پذیرایی و سرویس‌های داخلی کوپه‌های قطارهای رجاء ارتقا می‌یابد. همچنین در پیش‌فروش زودهنگام بلیت‌های نوروزی علاوه بر افزایش دو برابری سهم اینترنتی فروش بلیت شاهد جلوگیری از صف‌های طولانی مقابل آژانس‌های مسافرتی بودیم.

مدیرعامل شرکت رجاء درباره فروش بلیت‌های قطارهای نوروزی توضیح داد: اغلب در نوروز قطارهای مسافری به صورت یک طرفه سیر دارند، به این معنا که در مسیر رفت با حداکثر ظرفیت و در مسیر بازگشت با کمترین میزان سیر دارند. بنابراین در سال‌های گذشته هم شاهد بودیم که معمولا ۷۰ درصد کل ظرفیت ریلی در نوروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع هیچ گاه ضریب اشغال قطارهای نوروزی صد در صد نشد.

وی ادامه داد: اکنون ۴۰ درصد بلیت قطارهای نوروزی به فروش رفته است. این موضوع حاکی از آن است که این ۴۰ درصد از مجموع ظرفیت مورد استفاده ریلی در نوروز است. یعنی ۴۰ درصد از ۷۰ درصدی معمولا استفاده می‌شود، فروخته شده است. البته اکنون تا شروع سال جدید حدود یک ماه باقی مانده است و پیش‌بینی می‌شود در این یک ماه ۳۰ درصد باقی مانده ظرفیت مورد استقبال به فروش برسد.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: درصددیم برای برخی بلیت‌های قطارها در تعطیلات نوروز تخفیف‌هایی اعمال کنیم البته هنوز این تخفیفات را اعلام نکرده‌ایم./

نظر شما