شناسهٔ خبر: 45910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قزوین برگزار شد:

کارگروه هیئت چهارنفره استان قزوین برگزار شد

جلسه رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از برگزاری جلسه کارگروه هیئت چهارنفره استان قزوین با حضور اعضای این کارگروه در محل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد عبدالرزاقی با اعلام این خبر گفت: در ابتدای این جلسه کمیته سازه کارگروه، راهکارهای پیشگیری از نشست احتمالی ساختمان‌ها در بافت‌های قدیمی را مورد بررسی قرار دادند.

عبدالرزاقی عنوان کرد: در این جلسه موضوع صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان توسط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان و همچنین اعمال ضریب کاهش متراژ در ظرفیت پروانه اشتغال به کار مهندسان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 وی افزود: همچنین موضوع بررسی کاهش حق‌الزحمه ناظرین در پروژه‌های واقع در نواحی منفصل شهری طی مکاتبات صورت گرفته با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان این اداره کل در مورد دیگر دستور کارهای این جلسه بیان داشت: شرایط اخذ صلاحیت بازرسی نگهداری ساختمان مطابق با مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان و همچنین مکاتبات صورت گرفته با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این خصوص از جمله مباحث مورد طرح در کارگروه هیئت چهارنفره استان می‌باشد.

عبدالرزاقی در پایان گفت: طریقه استفاده از سیستم‌های خودکار قطع گاز طبیعی در ساختمان‌ها نیز از دیگر دستورکارهای مورد بررسی در این جلسه بود.

نظر شما