شناسهٔ خبر: 45915 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نایب‌رئیس فدراسيون حمل‌ونقل لجستيك ايران:

مشكلات حمل‌و‌نقل ريلی ناشی از بروكراسی و ساختار دولتی آن است

قطار باری نایب‌رئیس فدراسيون حمل‌ونقل لجستيك ايران از تلاش شرکت‌های خصوصي براي مشاركت در خصوصی‌سازی راه‌آهن خبر داد و گفت: بسياري از مسائلی كه به‌عنوان مشكلات حمل‌ونقل ريلی مطرح می‌شود به دليل وجود بروكراسی و ساختار دولتی آن است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي راه‌آهن جمهوري اسلامی ايران، علي محمودي سراي درباره استقبال نكردن شرکت‌های خصوصي و تجار از حمل‌ونقل ريلي گفت: حمل‌ونقل ريلي در اختيار دولت قرار دارد و اكنون كه در آن خصوصی‌سازی شكل گرفته است بسياري از شركت خواهان مشاركت در اين امر هستند.

وی با اشاره به اينكه اين امر ثمرات زيادی را برای رشد ترانزيت و حمل‌ونقل كالا در كشور دارد افزود: بسياري از مسائلي كه به‌عنوان مشكلات حمل‌ونقل ريلي مطرح می‌شود به دليل وجود بروكراسي و ساختار دولتي آن است كه لازم است در آن روان‌سازی صورت بگيرد.

نایب‌رئیس فدراسيون حمل‌ونقل لجستيك ايران با بيان اينكه در بسياري از موارد گرفتن مجوزها از جمله در بخش وان تركيه به سختي انجام می‌شود، اظهار داشت: در صورت رفع اين موارد بسياري از مشكلات صادرات و واردات حل می‌شود.

وی درباره مشاركت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصي در توسعه راه‌آهن گفت: در حال حاضر بسياري از اين سرمایه‌گذاری‌ها شروع شده است ولي موفقيت آن به ديد بخش دولتي و اختيارات آن بستگي دارد.
محمودي سراي همچنين توسعه حمل‌ونقل ريلي را موجب افزايش ترانزيت و صادرات كالا دانست افزود: رفع موانع و توسعه خطوط ريلي در مسيرهاي مناسب می‌تواند باعث ارزان‌تر شدن قيمت حمل ريلي كالا شده و آن را مقرون‌به‌صرفه تر كند؛ اما در حال حاضر طولاني بودن مسير و مهيا نبودن زیرساخت‌ها، قيمت بالا، سرعت كم است و اين عدم موجب دل‌زدگی بازرگانان می‌شود.

نظر شما