شناسهٔ خبر: 4593 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ذاکری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

رعایت حداکثر سطح ايمنی در آزادراه قم-گرمسار / ویژگی‌های آزادراه حرم تا حرم

هرمز ذاکری معاون دفتر ايمنی حمل و نقل با اشاره به تاکید وزير راه و شهرسازی بر ايمنی تمامی محورهای کشور گفت: تمامی جزئيات ايمنی و سطح خدمات پروژه آزادراه قم - گرمسار مورد بررسی و بازديد قرار گرفت.

هرمز ذاکري در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با بيان اين که آزادراه قم- گرمسار به‌عنوان قطعه‌اي از پازل آزادراه حرم تا حرم در بازه‌اي سه ساله تکميل و آماده بهره‌برداري شده است گفت: اين محور علاوه بر کاهش ۹۰ کيلومتري مسير تردد كاربراني كه قصد سفر به مشهد مقدس از مسير قم- تهران- گرمسار- سمنان را دارند، موجب افزايش سرعت سير و كاهش نزديك به يك ساعت و نيم زمان سفر وسايل نقليه سواري و حدود يك ساعت وسايل نقليه سنگين (بنا بر گزارش منتشره شركت ساخت) خواهد شد.

معاون دفتر ايمني حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی بر ايمني تمامي محورها تاکيد دارد. به اين ترتيب طي اجراي پروژه آزادراه قم- گرمسار تيم‌هاي رسمي از سوي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ستاد وزارتخانه اعزام و تمامي جزئيات ايمني و سطح خدمات را بازديد و بررسی کردند.

وي با بيان اين‌که در احداث اين آزادراه سعي شده که حداکثر سطح ايمني با توجه به آئين‌نامه‌ها و ضوابط موجود اجرا شود، گفت: به اين ترتيب جلسات متعددي با حضور كارشناسان سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد تا حداکثر سطح خدمات مسير و ايمني رعايت شود. همچنين با بهره‌برداري از محور و عبور بارترافيك، نواقص و كمبودهاي ايمني احتمالي شناسايي و رفع خواهند شد.

ذاکری با بيان اين‌که در بازرسي ايمني پيش از افتتاح راه‌ها موارد متعددي بررسي مي‌شود، توضيح داد: طرح هندسي، راستا و حاشيه مسير، تابلوها و علائم ايمني، دسترسي‌ها، ايمني پل‌ها، تبادل‌ها و ابنيه فني، روسازي، پاسگاه‌هاي ايست و بازرسي پليس، ايمني مناطق مسكونی و ... با توجه به نوع و رده عملكردي راه از جمله مواردي هستند که در بازديد و بررسي مورد توجه قرار مي‌گيرند.

معاون دفتر ايمني حمل و نقل وزارت راه و شهرسازي ادامه داد: در آزادراه قم - گرمسار از حفاظ سه موج و ديواره بتني در محل تبادل‌ها و پل‌ها استفاده شد تا حداكثر كارايي را براي ارتقاي ايمني و جلوگيری از سقوط احتمالي وسايل نقليه به کار گرفته شود.

وي با تاکيد بر توجه ويژه کارشناسان سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بر ارتقاي سطح خدمات و ايمني در اين محور گفت: در بازديد و بررسي اين پروژه تيم بازرسي پيوسته سعي داشت تا به همه جزئيات پرداخته و از مسئله‌اي غافل نشود بطوري‌كه جزئيات اجرايي اجزاي ايمنی نيز در طول محور مورد توجه قرار گرفت.

ذاکری بر اين اعتقاد است با توجه به پيگيري ويژه دکتر آخوندی  و تجارب حاصل از بازرسي ايمني اين محور و ساير محورها چون آزادراه پل‌زال- انديمشك، گام‌هاي مثبت در راستاي ارتقاي ايمني و سطح خدمات شبكه راه‌ها و در نهايت احترام به حقوق شهروندان و رضايت‌مندي عمومي برداشته شده است./

نظر شما