شناسهٔ خبر: 45937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز صورت گرفت:

رونمایی از دو طرح نوآوری در زون نوآوری و فناوری مصالح ساختمانی و راهسازی در تبریز

نمایشگاه در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، از دو طرح نوآوری و فن‌آوری مربوط به زون مصالح ساختمانی و راهسازی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، در چهارمین روز از برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، از دو طرح نوآوری و فن‌آوری مربوط به زون مصالح ساختمانی و راهسازی رونمایی شد.

رونمایی از طرح نوآوری و فن‌آوری مربوط به زون مصالح ساختمانی و راهسازی با حضور دکتر امیری نیا عضو هیئت‌مدیره موسسه دانش‌بنیان بنیاد برکت، دکتر اخلاقی مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان، دکتر جهانگیری مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و دبیر نمایشگاه، دکتر محمدزاده سرپرست دفتر منطقه شمال غرب مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و جمعی از مدیران شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و مسئولین محلی رونمایی به عمل آمد.

یکی از طرح‌ها به نام سنگدانه / سبکدانه سبک مسلح و سبز معروف است که حداقل ۸۰ درصد ترکیبات آن از مواد اولیه بازیافتی پلیمرهای اسفنجی تشکیل شده است و بدون استفاده از انرژی حرارتی و سوخت‌های فسیلی به روش کاملاً سرد و زیست‌محیطی و سبز تولید می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول، امکان تولید در رنگ‌های مختلف و در ابعاد مختلف با مشخصات فنی و شیمیایی مورد نظر مشتری و در دو گروه سازه‌ای و غیر سازه‌ای می‌باشد. از نظر قیمت و توجیه اقتصادی نیز قیمت تمام شده این محصول به طور متوسط ۴۰ درصد پایین‌تر از سبکدانه‌های صنعتی مشابه می‌باشد. این محصول در زمینه زیرسازی و روسازی راه‌ها و نیز تهیه بتن و قطعات بتنی سازه‌ای و غیر سازه‌ای کاربرد فراوان خواهد داشت.

طرح دوم نیز تحت عنوان بتن ارت (بتن رسانا) بود که قادر است مشکلات مربوط به تداخل و نوسانات جریان برق در ساختمان‌ها را کنترل و حذف نماید. همچنین از این سیستم می‌توان بدون استفاده از مواد افزودنی دیگر به عنوان صاعقه گیر استفاده کرد. نصب راحت سیستم و پایین بودن قیمت تمام شده آن (معادل ۷۰ درصد قیمت ارت‌های معمولی) محصول مورد نظر را از سایر سیستم‌های موجود در این زمینه متمایز می‌کند.

نظر شما