شناسهٔ خبر: 4595 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دیدار مظاهریان و بت‌شکن برای بررسی راه‌های تأمین مالی مسکن/ تأکید بر افزایش تسهیلات خرید مسکن

مظاهریان- بت شکن چهارمین جلسه اتاق فکر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن (بام) هفته گذشته با موضوع تامین مالی مسکن، به میزبانی بانک مسکن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،‌ چهارمین جلسه اتاق فکر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن (بام) هفته گذشته و با موضوع تامین مالی مسکن، به میزبانی بانک مسکن برگزار شد.

در این نشست که محمدهاشم بت‌شکن مدیر عامل بانک مسکن آن را میزبانی می‌کرد، دكتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی، برخی اعضای هیئت مدیره بانک مسکن، غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و حاکمیت شرکتی، رضا عظیمی مدیرکل اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، سعید اسلامی بیدگلی عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و تعدادی از کارشناسان ارشد دستگاه‌های مختلف، صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه مسکن نیز حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، حاضران در این نشست بر نقش بخش مسکن در اقتصاد کلان، اقتصاد خانوار و اقتصاد نظام بانکی تاکید کرده و به بررسی موضوع تامین مالی به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل بخش مسکن پرداختند.

گفتنی است در این نشست مسائلی همچون ضرورت ارتقاء سهم مسکن از تسهیلات بانکی، اهمیت توجه به هر دو سوی عرضه و تقاضا، نقش کم‌اثر تسهیلات خرید مسکن در تشدید دوره‌های رونق و رکود، ضرورت افزایش تسهیلات خرید مسکن، تدقیق برنامه‌های تامین مالی در راستای کنترل نوسانات بازار، ضرورت ارتقاء تامین مالی با استفاده از ظرفیت بازارهای سرمایه و پول و ... مطرح شد که کارشناسان و مدیران بانک‌های مرکزی و مسکن و وزارت‌های امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی درباره آنها به بحث و بررسی پرداختند./

نظر شما