شناسهٔ خبر: 45960 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

وضعیت آب و هوا طی روزهای آینده در کشور

سرمای ۲ درجه زیر صفر در کرمانشاه/ کاهش دما و آسمان صاف در اغلب شهرها

هوا شناسی - گردو غبار طوفان در مناطق غربی تا روز شنبه جو پایدار است و نوسان دمایی قابل توجه نیست، ولی از روز یکشنبه در این مناطق بارندگی و وزش باد رخ می‌دهد؛ کمترین دما برای مناطق مرتفع زلزله‌زده استان کرمانشاه در صبح پنج‌شنبه منفی ۲ درجه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی‌، ‌در سه روز آینده جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

امروز و روزهای‌ پنج‌شنبه و جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر در برخی ساعات افزایش ابر رخ می‌دهد و مه رقیق و احتمال بارش خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست. ‌

در مناطق غربی کشور تا روز شنبه هفته آینده جو پایدار است و نوسان دمایی قابل توجه نیست، ولی از روز یکشنبه در این مناطق بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و کمترین دما برای مناطق مرتفع زلزله‌زده استان کرمانشاه در صبح پنج‌شنبه نوسانی بین منفی دو تا ۶ درجه و صبح جمعه نوسانی بین منفی یک تا ۶ درجه خواهد داشت.

سرمای هوا در اغلب شهر‌ها ملموس است؛ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

‌آسمان کرمانشاه در دو روز آینده صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در کرمانشاه ۲۲ و ۲- درجه خواهد بود.

‌آسمان تهران‌ در دو روز آینده صاف همراه با غبار محلی‌ پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۸ و ۸ درجه خواهد بود.

بنابر گزارش فارس، میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۰ آبان‌ماه سال جاری ۱۰ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۲.۵ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۸۰ درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزبان بارش در هفته هفتم سال زراعی متعلق به منطقه کیاشهر استان گیلان به میزان ۱۱۳ میلی‌متر بوده است.

نظر شما