شناسهٔ خبر: 45979 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در مناطق زلزه‌زده/ بازدید نوبخت از پروژه راه‌آهن گیلان/ امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه به منظور ارتقاء کیفیت زندگی در كلانشهر كرج

گزارش آخر هفته  وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در استان‌های غربی کشور و حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در مناطق زلزه‌زده به منظور بازدید و بررسی شرایط به وجود امده، بررسی زیرساخت‌های گردشگری و منطقه‌ای نطنز و قمصر کاشان با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی، بازدید نوبخت از پروژه راه‌آهن گیلان و همچنین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه به منظور ارتقاء کیفیت زندگی در كلانشهر كرج با حضور معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی از مهمترین اخبار هفته گذشته در استان ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

خراسان شمالی

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان شمالی از رفع تصرف ۹۶۶۵ مترمربع از اراضی دولتی به ارزش حدوداً ۶ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال در ۶ ماهه ابتدایی امسال خبر داد.

گلستان

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: عملیات احداث ۹۲۹ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان تا پایان سال ۹۶ به پایان می‌رسد و تحویل متقاضیان می‌شود.

تهران

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند از پیشرفت ۵۵ درصدی در اجرای فاز نخست پروژه کمربندی غربی دماوند خبر داد و گفت: املاک معارضان در پروژه کمربندی سرهار در حال کارشناسی است، این در حالیست که به گفته وی از ۵۳۲۹ واحد مسکن مهر شهرستان دماوند، سه هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

البرز

تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی البرز و شهرداری کرج با هدف هدایت طرح‌های توسعه‌شهری و تشکیل نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهر کرج به امضا رسید.

کرمانشاه

در اثر زلزله شب گذشته ۵ اثر تاریخی در ۳ شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو استان کرمانشاه و همچنین بیش از ۷ بنای تاریخی در استان ایلام آسیب دیده‌اند و سرکشی‌ها به سایر آثار تاریخی برای تخمین درصد آسیب‌های وارده آغاز شده است.

زلزله شدید یکشنبه شب که بخش‌های مختلفی از ایران به خصوص دو استان ایلام و کرمانشاه را لرزاند، باعث شد بسیاری از مردم این نگرانی را داشته باشند که با تخریب زیرساخت‌های حمل و نقل امکان امدادرسانی به روستاها فراهم نشود. موضوعی که خیلی زود از سوی مقامات وزارت راه و شهرسازی تکذیب شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت، مردم و نیروهای مسلح با تمام توان و ظرفیت خود درکنار آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه خواهند بود تا هرچه سریعتر شرایط عادی زندگی را پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله زده، از اعزام تیم فنی- مهندسی و همچنین ارزیابی ابعاد زلزله از سوی وزارت راه و شهرسازی به منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: حتما در کنار مردم آسیب‌دیده از زلزله اخیر خواهیم بود و تا پایان کار همراهی خواهیم کرد تا تمامی واحدها به بهترین شیوه ممکن و بااستاندارد ساخته شوند.

سمنان

با تلاش مأموران یگان حفاظت زمین و مسکن استان سمنان و واحد املاک و حقوقی اداره مسکن و شهرسازی شهرستان مهدی‌شهر و دامغان از تصرف غیرقانونی ۱۲۹۰ مترمربع زمین و واحد مسکونی سازمانی ارزشمند در شهرهای مهدیشهر و دامغان خلعید به عمل آمد.

اصفهان

در بازدید معاون پارلمانی و معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی از شهرستان نطنز و بخش قمصر بر ایجاد زیرساختها با توجه به گردشگری بودن منطقه و بر اولویت بندی پروژه ها با توجه به محدودیت اعتبارات تاكید شد.

در ساخت تقاطع غیر همسطح چرمهین – زمان‌آباد تاکنون ۵ میلیارد ریال هزینه شده که احداث زیرگذر و راه‌های دسترسی آن ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از فعالیت ۳۵ راهدارخانه زمستانی در استان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه تعریض محور همدان- علیصدر به ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون مطالعات چهاربانده شدن این محور در حال انجام است.

خراسان رضوی

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت ۶۶ درصدی پروژه احداث باند دوم محور کاشمر – سه‌راهی شادمهر خبر داد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مشهد از آماده‌باش کامل ۱۰۰ راهدار در دهه پایانی ماه صفر خبر داد و گفت: محور قدیم مشهد - باغچه به مدت ۴ روز مسدود می‌شود.

کرمان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از واگذاری ۹ قطعه زمین به مساحت ۱۹ هزار مترمربع جهت احداث مراکز درمانی در شهرستان جیرفت خبر داد.

فارس

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: تاکنون بیش از ۵۱ هزار زائر حسینی(ع) از ۲۹ شهرستان تابعه استان فارس توسط ناوگان اتوبوسی تحت پوشش شرکت‌های مسافربری جابه‌جا شده‌اند.

 

یزد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: بیش از ۲۱ هزار واحد مسکن مهر در استان یزد تحویل متقاضیان شده و هم اکنون هیچ واحد خالی مسکن مهر در اين استان وجود ندارد.

گیلان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه استانداران گیلان و قزوین، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و جمعی از مدیران استانی از پروژه احداث راه‌آهن قزوین- رشت بازدید به عمل آوردند.

ایرانشهر

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پل سرباز ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

کردستان

استاندار کردستان گفت: طرح احداث جاده جدید سنندج به مریوان (تیژتیژ، گاران) ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

خوزستان 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور استانها با اشاره به اینکه اولویت ما توسعه آزادراه‌ها، بزرگراه ها و بهسازی جاده‌هاست گفت: به دنبال ساخت آزادراه در محور اهواز- چذابه هستیم.

خراسان جنوبی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه اول امسال ۳۵ مورد تجاوز به حریم راه‌های خراسان جنوبی جلوگیری و نیز ۲۰ مورد تجاوز به راه با دستور مقام قضائی قلع و قمع شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در دیدار با مجمع نمایندگان استان گفت: ۱۱۴ پروژه راه روستایی با ۵۱ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است، این در حالیست که وی با تأکید بر اینکه تأمین خدمات روبنایی مسکن مهر در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: امید است با اجرای سریع خدمات روبنایی مشکلات موجود ساکنان این مناطق رفع شود.

قم

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به سیاست این اداره کل مبنی بر خارج کردن مسکن از مجموعه کالاهای سرمایه‌ای گفت: ۴۵ هزار واحد مسکونی شیک و تجملی خالی از سکنه در مناطق یک و چهار شهرداری قم وجود دارد.

اردبیل

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر با هدف افزایش ۸۰ تخت بستری جدید کلید خورد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل ۲۰ هکتار از اراضی دولتی از تصرف اشخاص خارج شده است.

 

نظر شما