شناسهٔ خبر: 45984 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

افزایش مقاصد پروازی هواپیماهای ATR هما در غرب کشور/ تاکید عابدزاده بر تامین هزینه‌های خرید هواپیما از منابع مالی بین‌المللی/ انجام ۱۰ پرواز فوق‌العاده فرودگاه‌های کشور به مناطق زلزله‌زده

امداد رسانی به کرمانشاه افزایش مقاصد پروازی هواپیماهای ATR هما در غرب کشور به منظور رسیدگی به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر کرمنشاه، اعلام رشد ۹ درصدی پرواز در فرودگاه‎های کشور در مهر ۹۶ از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی بر تامین هزینه‌های خرید هواپیما از منابع مالی بین‌المللی از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

جزئیات انجام نخستین پرواز برنامه‌‌ای به فرودگاه خوی

در تیرماه سال جاری همزمان با سفر وزیر محترم راه و شهرسازی به شهرستان خوی، نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی تقاضای برقراری پرواز با ناوگان هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" را به فرودگاه این شهر مطرح کردند.

انجام این پرواز با هدف فعال کردن فرودگاه خوی و ایجاد رونق اقتصادی در این منطقه است. شهرستان خوی، همجوار با مرز ترکیه و یکی از منابع رشد و توسعه آذربایجان‌غربی است که رشد و توسعه اقتصادی آن می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

انتقال مصدومان توسط آمبولانس‌های هوايی پويا اير

شركت هواپیمایی پویا صبح امروز یك فروند هواپیمای ایلوشین با ظرفیت ۷۰ تخت و ۳۰ مسافر همراه، یك فروند هواپیمای آنتونف با ظرفیت  ۲۴ تخت و ۳۰ مسافر همراه، یك فروند هواپیمای چلنجر و سه فروند بالگرد را مناطق زلزله زده اعزام و از همان دقایق نخستین عملیات انتقال مصدومان و مجروحان این حادثه را آغاز كردند.

آمادگی فرودگاه مهرآباد برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده

مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد که کلیه پروازها به شهرهای غرب کشور بویژه فرودگاه‌های ایلام، همدان، سنندج، ارومیه و کرمانشاه و آذربایجان غربی برقرار می باشد و بحران ایجاد شده در منطقه هیچ‌گونه خللی در پروازهای این مناطق ايجاد نکرده است.

علی رستمی اعلام کرد که فرودگاه مهرآباد برای پشتیبانی از هرگونه عملیات امدادرسانی احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند.

برخورد جدی با گرانفروشی بلیت پروازهای منتهی به مناطق زلزله زده

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی این سازمان اظهار داشت: اگرچه نرخ بلیت هواپیما تكلیفی نیست اما نرخ بلیت های منتهی به مناطق زلزله زده از سوی شركت های هواپیمایی هیچ گونه تغییری نیافته و با هرگونه سوء استفاده تحت هر عنوانی به شدت برخورد خواهد شد.

جعفرزاده با بیان اینكه ملاك فروش بلیت هواپیما نرخی است كه شركت های هواپیمایی برروی سایت خود اعلام كرده اند، از متقاضیان بلیت هواپیما خواست كه در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مستندات خود را از طریق سایت سازمان هواپیمایی كشوری به نشانی www.cao.irارسال كنند.

قرارداد‌های خرید هواپیما همچنان به قوت خود باقی است

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: شرکت‌های سازنده هواپیما که قرارداد‌های فروش به شرکت‌های ایرانی منعقد کرده اند هنوز هم اجرای این قرارداد‌ها را دنبال می‌کنند.

معاون وزیرراه و شهرسازی اظهارکرد: محدویت‌های جدید کنگره آمریکا و دولتمردان این کشور، قرارداد‌های خرید هواپیما‌ها را تحت تاثیر قرار نداده و هیچ مقام رسمی در دولت آمریکا در این خصوص اعلام نظر نکرده است.

رشد ۹ درصدی پرواز در فرودگاه‎های کشور در مهر ۹۶

آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، نشان می‌دهد که فرودگاه‌های کشور در این ماه رشد ۹ درصدی نشست و برخاست را با انجام ۳۷ هزار و ۵۹۸ پرواز، رشد هشت درصدی ارسال و پذیرش بار و پست را با جابه‌جایی حدود ۴۷ میلیون کیلوگرم و رشد شش درصدی اعزام و پذیرش مسافر را با جابه‌جایی حدود چهار ميليون و ۷۰ هزار نفر داشته‌اند.

بر همین اساس در این ماه، فرودگاه مهرآباد با ۱۱ هزار و ۶۴۳ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه بوده است.

افتتاح مسیر پروازی جدید تهران- جهرم با هواپیمای ای‌تی‌آر برجامی

صبح امروز پنچشنبه ۲۵ آبان هواپیمای ATR هما از فرودگاه مهرآباد به قصد فرودگاه جهرم پرواز کرد.

افتتاح این پرواز با حضور محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس، علی عابدزاده ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، رحمت اله مه آبادی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی، حسین اسفندیاری قائم مقام مدیر عامل شرکت و مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان‌ و علی رستمی مدیر کل فرودگاه مهرآباد انجام گرفت.

تکذیب خبر عدم صدور کارت پرواز با نسخه پی دی اف بلیت در فرودگاه نجف

رضا جعفرزاده با اعلام این خبر گفت: خبر منتشر شده در فضای مجازی و برخی خبرگزاری ها مبنی بر عدم صدور کارت پرواز با نسخه پی دی اف بلیت پرواز در فرودگاه نجف که موجبات نگرانی مسافران را فراهم آورده، صحت ندارد.

۸ فروند هواپیمای ای تی آر جدید تحویل ایران می‌شود

«کریستین شرر» مدیر شرکت هواپیما سازی ای تی آر در نمایشگاه هوایی دوبی گفت: سفارشات جدید این شرکت در سال جاری میلادی در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است که انتظار می رود تحویل هواپیماهای خود را در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۸۰ فروند یا کمی متجاوز از آن برسانیم تا به توازن بازار کمک کنیم.

نظر شما