شناسهٔ خبر: 46012 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از راه روستایی روستای رزکه شهرستان آمل در مازندران

افتتاح راه روستایی روستای رزکه بخش امام زاده عبدالله آمل با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان به بهره برداری از آسفالت صورت گرفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران ، مهندس قاسم رمضانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آمل درمراسم افتتاح راه روستایی روستای رزکه با بیان اینکه  راههای مواصلاتی یکی از عوامل مهم و موثر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه محسوب می شود گفت : راههای روستایی به دلیل اتصال روستاها و مناطق روستایی به شهرها و مراکز صنعتی می تواند نقش بسیار مهمی را در جابجایی محصولات کشاورزی و دامی ایجاد نمایند .

وی با بیان اینکه راه روستايی به عنوان قسمتی از توسعه روستايی ، يكی از فعاليتها و وظايف وزارت راه و شهرسازی را تشكيل می دهد افزود : احداث آسفالت و نگهداری راههای روستايی اعم از ترميم و لكه گيری آسفالت ، خط كشی راههای آسفالته ، نصب علائم ، شانه سازی و پاكسازی حريم راههای روستايی و غیره می باشد .

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آمل اظهار داشت : راه روستایی روستای رزکه منتهی به امامزاده  ۱۸ تن به جهت وجود این امامزاده و حضور زوار بسیار با اهمیت بوده است .

مهندس رمضانی تصریح نمود : خوشبختانه با حمایت های دکتر یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس ، سید جعفر رسولی فرماندار ویژه آمل ، هیئت امنا امامزاده بخصوص آقای عطا عیسی زاده  و خیرین توانستیم با تمام توان و در کمترین زمان ممکن و آسفالت رابه اتمام برسانیم و امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم .

وی افزود : عملیات بهسازی و آسفالت این روستا بطول ۱/۲ کیلومتر به عرض ۵ متر می باشد که با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال به اتمام رسیده است.

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آمل یادآور شد : برای آسفالت این راه روستائی با قیر یارانه ای و بامشاکت ۵۰ درصدی هزینه از سوی اهالی وخیرین منطقه تامین و مابقی توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان آمل اجرا گردید که مورد بهره برداری ۵۰۰ خانوار قرارگرفت .

وی با اشاره به آسفالت راه روستایی در روستای ورامده ،خاطرنشان ساخت : بهسازی و آسفالت روستای ورامده بطول ۵۰۰ متر و با استفاده از قیر یارانه ای وبا هزینه ای بالغ بر  یک میلیارد ریال مورد بهره برداری ۱۰۰ خانوار قرارگرفت .

رمضانی اضافه کرد : برای بهره برداری راه روستایی ۵۰ درصد هزینه توسط مردم و دهیاری تامین گردید .

گفتنی است ، دکتر عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل درمجلس با قدرشناسی از مسئولین درجهت ایجاد بستر برای رفاه روستائیان گفت : خدا را شاکر هستیم که افتتاح این راه روستائی به امامزاده ۱۸ تن منتهی می شود باعث می گردد که مسافران و توریست بیشتری به این روستا سفر کنند ./

نظر شما