شناسهٔ خبر: 46018 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای بازگشت زائران مشهد‌الرضا در ۳۰ صفر

پایانه امام رضا  مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای از تهیه و ابلاغ شیوه نامه مخصوص ایام پایانی ماه صفر به استان‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: روز یکشنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر که بازگشت زائران از مشهد مقدس شروع می شود، با هماهنگی دستگاه‌های شهری و استانی برای ترددهای درون و برون استانی به ویژه پایانه‌های مسافربری برنامه‌ خاصی تهیه شده است.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای ایام پایانی ماه صفر اظهار داشت: شیوه نامه‌ای در خصوص جابجایی زائران به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر به صورت کشوری ابلاغ شد تا طبق برنامه از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده شود.

وی افزود: امسال بر اساس گزارش‌های دریافت شده تعداد زائران پیاده افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به نحوه تردد زائران پیاده به مشهد مقدس بیان داشت: بخشی از زائران پیاده از استان‌های همجوار مانند خراسان شمالی، گلستان و خراسان جنوبی قصد عزیمت می کنند و بخش دیگر نیز با اتوبوس خود را به نیشابور می رسانند و سپس با پایای پیاده خود را به مشهد می رسانند.

شهرکی ثانوی بیان داشت: روز یکشنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر، بازگشت زائران شروع می شود، البته حجم زیادی از زائران متعلق به استان خراسان رضوی هستند که بر این اساس با هماهنگی دستگاه‌های شهری و استانی برای ترددهای درون و برون استانی به ویژه پایانه‌های مسافربری و ازجمله پایانه امام رضا (ع) و معراج برنامه‌ریزی تهیه شده است.

 وی ضمن اشاره به استقرار نمایندگان سایر استان‌های برای کمک به استان خراسان رضوی گفت: در حال تدارک و اجرای تمهیدات در قبال ناوگان حمل و نقل مسافری هستیم تا سفرهای برنامه‌ای و سرویس های دربستی و خدمات برای زائران پیاده بدون کم و کاستی فراهم شود و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه‌ای در این ایام باشیم.

گفتنی است، پیش‌تر معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اعلام کرده بود: با ۱۱ استان به عنوان استان معین هماهنگی های مختلف در طی سه ماه گذشته صورت گرفته است و همه شرکتهای حمل و نقل در استان درگیر سرویس دهی در روزهای خاص هستند.

تدارک ۴۰۰۰ ناوگان عمومی جاده‌ای برای ارائه خدمات به زائران

 جواد وحدتی فرد افزود: تقریبا چهار هزار ناوگان حمل ونقل جاده ای برای خدمات دهی به زائران تدارک دیده شده است . حدود ۸۰ درصد ناوگان استان در مشهد با همکاری دستگاههای مختلف در مشهد ۱۰۰ محل خواب در پایانه مسافربری امام رضا(ع) برای رانندگان در اختیار قرار داده اند

وی به توزیع ۶۰۰ جلیقه ایمنی به مسئولین کاروانهای پیاده توسطاداره مطبوعش اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۵ باب راهدارخانه و به همین تعداد مجتمع خدماتی رفاهی این اداره کل علاوه بر کمپهای موجود به زائران خدمات می دهند. زائرین و کاروانها باید بلیت برگشت خود را در مبدا و یا جریان سفر تهیه کنند تا از ازدحام و شلوغی پایانه در روزهای پایانی ماه صفر جلوگیری شود.

وحدتی فرد ادامه داد : ترجیحا زائرین شهرهایی که در مسیر حمل و نقل ریلی مثل سبزوار ، نیشابور و سرخس قرار دارند از قطارهای محلی این مسیر استفاده کنند. 

نظر شما