شناسهٔ خبر: 46027 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای سیاست‌های كلان اقتصاد مقاومتی انجام شد؛

احداث ۵۰ کیلومتر خط ریلی جدید برای اتصال مراکز تولید انبوه بار به شبکه/ هزینه اجرای طرح ۲۰۰ میلیارد تومان

قطار باری مدیركل خط و سازه‌های فنی از اتصال مراكز انبوه تولید بار به شبكه ریلی در راستای اجرای سیاست‌های كلان اقتصاد مقاومتی، به‌منظور افزایش جذب بار، كاهش سوانح جاده‌ای و مصرف سوخت و ... خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌شده تا ظرف یک سال آینده با احداث بالغ‌بر ۵۰ كیلومتر خطوط ریلی، نیاز ارتباطی بسیاری از کارخانه‌ها و مراكز تولیدی به شبكه ریلی برآورده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید محمد موسوی مدیركل خط و سازه‌های فنی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ و تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: در راستای اجرای منویات ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست‌های كلان اقتصاد مقاومتی، به‌منظور افزایش جذب بار، كاهش سوانح جاده‌ای و مصرف سوخت و حامل‌های انرژی و آلاینده‌های زیست‌محیطی، معاونت فنی و زیربنایی راه¬آهن مبادرت به اتصال مراكز انبوه تولید بار به شبكه ریلی كرده است.

وی افزود: به همین منظور پیش‌بینی‌شده تا ظرف یک سال آینده با احداث بالغ‌بر ۵۰ كیلومتر خطوط ریلی، نیاز ارتباطی و حمل‌ونقل بسیاری از کارخانه‌ها و مراكز تولیدی به شبكه ریلی برآورده شود.

به گفته وی هزینه اجرای این طرح عظیم ملی، بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

موسوی اجرای این طرح را یكی از دستاوردهای برجسته ملی در دولت تدبیر و امید برشمرد و ابراز امیدواری كرد این پروژه تا پایان سال آتی به بهره‌برداری برسد.

نظر شما