شناسهٔ خبر: 46033 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار با حضور رئیس‌جمهور در آذرماه ۹۶/ پیشرفت ۸۲ درصدی پایانه و اسکله کانتینری مجتمع نگین بوشهر

راستاد درجمع مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرای فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار گفت: این طرح اوائل آذرماه امسال با حضور رئیس جمهور و مقامات کشورهای منطقه افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در حاشیه بازدید از روند ساخت پایانه‌ها و اسکله‌های مجتمع بندری جزیره نگین بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه مجتمع بندری نگین بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی اجرا و افتتاح می‌شود اظهار داشت: پایانه و اسکله کانتینری مجتمع نگین بوشهر دارای ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی است و بر اساس برنامه زمان‌بندی انتظار می‌رود تا ۱۰۰ روز آینده افتتاح شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر خاطر نشان کرد: با افتتاح پایانه و اسکله کانتینری مجتمع نگین بوشهر میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر افزایش قابل توجه می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای طرح لایروبی در بندر نگین بوشهر خبرداد و افزود: پروژه اتصال به اسکله کانتینری نگین اجرایی شده که  اجرای کانال دسترسی به اسکله و پایانه یاد شده با لایروبی یک‌میلیون متر مکعب در مرحله مناقصه قرار گرفته است.

راستاد با  اشاره به حجم لایروبی در اسکله کانتینری نگین خاطر نشان کرد: برای تعمیق و دسترسی به پایانه کانتینری نگین ۴ میلیون متر مکعب لایروبی می‌شود.

وی، از تکمیل پروژه فاز ۳ ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی خبرداد و گفت: با ظرفیت ۲,۷ میلیون تی.ایی.یو کانتینر فاز ۳ ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی اجرایی شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سرمایه گذاری ۸۸۰ میلیارد تومانی در ساخت فاز ۳ اسکله کانتینری بندر شهید رجایی بیان کرد: با افتتاح این اسلکه و پایانه ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی تا سه سال آینده به ۸ میلیون تی.ایی.یو کانتینر می‌رسد.

تسنیم از قول راستاد نوشت: فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار انجام می‌شود و این طرح اوایل آذرماه سال جاری (۹۶) با حضور رئیس جمهوری و مقامات کشورهای منطقه افتتاح می‌شود.

نظر شما