شناسهٔ خبر: 46035 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر

بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه هیاتی از بندر بوشهر بازدید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر،محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز ۲۷ آبان ماه از بندر بوشهر بازدید کرد. در ابتدای این بازدید مهندس راستاد با حضور در مجتمع بندری نگین از پروژهای در حال اجرا در این مجتمع اعم از پایانه کانتینری،اسکله و پایانه صادارت مواد معدنی دیدن کرد.

وی در ادامه نیز با حضور در ذون عملیاتی بندر بوشهر از پروژه نیروگاه برق ،محوطه سازی و همچنین روند تخلیه و بارگیری در اسکله های بندر بوشهر  بازدید به عمل آورد.

گفتنی است، استان بوشهر با مساحتی در حدود ۲۳ هزار و ۱۶۷ کیلومتر مربع و دارا بودن ۹۳۷ کیلومتر نوار ساحلی با خلیج فارس دارای بنادر کوچک و بزرگ بسیاری است که مهمترین و بزرگترین آنها در زمینه حمل کالاهای تجاری، بندر بوشهر است که دارای پذیرش ۸ میلیون تن کالا است و توانایی خدماتی مانند فله، کانتینر، عمومی، مواد نفتی، نگهداری و پردازش کالا، محصولات سردخانه‌ای و مسافری را دارد.

مجتمع بندری نگین نیز با وسعتی معادل ۷۰ هکتار(قابل توسعه تا ۴۴۳ هکتار) جزء منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر  است. در حال حاضر بندر بوشهر آماده‌سازی زیرساخت‌های مجتمع مذکور را در راستای ایجاد پایانه‌های اختصاصی کانتینری و نفتی در دستور اجرا دارد. عمق آب در لنگرگاه خارجى این بندر ۱۵ متر است که از طریق کانال خارجى به طول ۹۲۰۰ متر به لنگرگاه داخلى و از لنگرگاه داخلى به وسیله کانال داخلى به عرض ۱۴۰ متر، عمق ۱۰,۳ متر و به طول ۳۹۰۰ متر به خور سلطانى و اسکله‌های بندر بوشهر و از آنجا به خور پودر منتهى می‌شود.

نظر شما