شناسهٔ خبر: 46037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مطرح کرد:

هشدار نسبت به گسترش زمین‌خواری و استفاده انحصاری از منابع در هرمزگان

غلامحسین شیری مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان از گسترش زمین خواری و تمایل به استفاده انحصاری از منابع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هرمزگان، غلامحسین شیری در مراسم معرفی فرمانده یگان حفاظت از اراضی سه شهرستان میناب، رودان و سیریک با اشاره به شرایط ویژه استان هرمزگان گفت: متاسفانه شاهد گسترش زمین خواری و تمایل به استفاده انحصاری از منابع در استان هرمزگان هستیم. 

وی با تاکید بر اینکه یگان های حفاظت از اراضی با هدف مقابله با این گروه تشکیل شده و فعالیت های خوبی هم انجام داده اند، افزود: فرماندهان یگان حفاظت از اراضی آموزش و تربیت نیروهای کارآمد را در اولویت کاری خود قرار دهند. 

وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در بحث زمین خواری شهر بندرعباس محلات شهرک توحید، دو هزار، چاهستانی ها و نخل ناخدا است، گفت: با اخذ سند زمین های بلاتکلیف بخش عمده ای از مشکلات این مناطق رفع خواهد شد. 

شیری ارائه به موقع گزارشا ها را مهم تلقی کرد و ادامه داد: علاوه بر اهمیت اطلاع رسانی به موقع فرهنگسازی نیز باید در دستور کار قرار گیرد . مردم باید بیاموزند حفاظت از اراضی ملی جزء وظایف آنها تلقی می شود و پدیده زمین خواری تعرض به حقوق آنها و دیگر شهروندان است.

در ادامه سرهنگ ابراهیم نیکبخت فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان عملیات گشت و رفع تصرفات از اراضی توسط مأمورین یگان را طی یک سال گذشته بسیار خوب ارزیابی کرده و افزود: ماحصل عملیات گشت و برخورد با متصرفین در این ۱۲ ماه ۳۶۰ مورد بوده و میزان جلوگیری از تصرف نیز افزایش چند برابری داشته است.

سرهنگ نیکبخت در ادامه از تجهیز این یگان به امکانات نظامی خبر داد و گفت: کلیه امکانات اولیه خریداری و در اختیار این یگان قرار گرفته و به منظور تقویت یگان از آذر ماه سال جاری سیستم های نوین، پیشرفته و به روز نیز به بدنه یگان افزوده خواهد شد. 

سرهنگ نیکبخت ضمن تشکر از مردم به خاطر اطلاع رسانی در خصوص ارسال گزارش ها، از آحاد مردم استان هرمزگان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تصرف زمین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان هرمزگان را در جریان قرار دهند.

در پایان این مراسم جناب سرهنگ بازنشسته سید ابوطالب پور خلیلی به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره راه و شهرسازی میناب ، رودان و سیریک معرفی شد./

نظر شما