شناسهٔ خبر: 46054 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار بوشهر اعلام کرد:

راه‌اندازی گردشگری دریایی در اولویت برنامه‌‌های استان بوشهر قرار دارد/ ایجاد تحول مهم اقتصادی در استان با تصویب بندر آزاد تجاری بوشهر

بندر بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ساحل و دریا یکی از مزیت‌های مهم استان بوشهر است گفت: در راستای توسعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی گردشگری دریایی در اولویت برنامه‌‌های استان بوشهر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم عبدالکریم گراوند در نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و  دریانوردی با بیان اینکه بوشهر از ظرفیت مهم بندری و حمل و نقل دریایی برخوردار است اظهار داشت: برای دسترسی کشتی‌های با ظرفیت بالا، توسعه زیرساخت‌های بندری در دستور کار  استان قرار دارد که در این زمینه پسکرانه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تصویب بندر آزاد تجاری بوشهر تحول مهم اقتصادی در استان ایجاد می‌کند گفت: با تصویب این بندر در صحن علنی مجلس، بوشهر می‌تواند به قطب صادرات دریایی صنایع پایین دستی محصولات شیمیایی و پتروشیمی تبدیل شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر دارای ظرفیت مهم و ویژه‌ای در بعد حمل و نقل دریایی است خاطر نشان کرد: اجرای طرح  راه آهن بوشهر تحول مهمی  در اقتصاد  و اشتغال استان بوشهر ایجاد می‌کند و این در حالی است که خط ریلی استان فارس، بدون ایجاد راه‌آهن بوشهر توجیه اقتصادی ندارد.

گراوند از افزایش پروازهای بوشهر خبرداد و گفت: استان بوشهر در حوزه‌های حمل ونقل دریایی، هوایی و جاده‌ای از ظرفیت مهمی برخوردار است که ساخت راه‌آهن بوشهر به شیراز در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ساحل و دریا یکی از مزیت‌های مهم استان بوشهر خاطر نشان کرد: در راستای توسعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی گردشگری دریایی در اولویت برنامه‌‌های استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با تاکید بر کاهش مشکلات حوزه بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: انتظار می‌رود مشکلات حوزه بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تلاش همه مسئولان و نظر مساعد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور کاهش یابد./

نظر شما