شناسهٔ خبر: 46082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

انجام ۶ کیلومتر عملیات خاک‌برداری در جاده قزوین - رحیم‌آباد - کلاچای

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در بازدید استاندار از پروژه ملی جاده اصلی قزوین – رحیم‌آباد – کلاچای گفت: با احداث این جاده، مسیر استان قزوین به گیلان ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر شده و ۶۰ میلیون لیتر کاهش مصرف بنزین در طول سال خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی که در بازدید دکتر زاهدی استاندار قزوین از جاده در دست احداث قزوین – رحیم‌آباد – کلاچای وی را همراهی می‌کرد اظهار کرد: ۷۵  کیلومتر از این پروژهٔ ۱۵۰ کیلومتری در استان قزوین قرار دارد که برای احداث آن  ۷۰۰  میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: پیش‌بینی شده بود که امسال ۴۰  میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد که تاکنون فقط ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و هزینه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ کیلومتر مسیر در دست اجراست و شش کیلومتر خاک‌برداری به پایان رسیده است.

حق لطفی بیان کرد: مشکلات زیست‌محیطی در محدوده استان گیلان از مهم‌ترین مسائلی است که سرعت پروژه را کاهش داده است.

وی یادآور شد: با احداث این جاده، مسیر استان قزوین به گیلان ۱۰۰  کیلومتر کوتاه‌تر شده و الموت غربی از بن‌بست خارج شده و گردشگری هم رونق می‌گیرد و راه اصلی ایمنی در منطقه ایجاد می‌شود.

پروژه قزوین، رحیم‌آباد به کلاچای به مسافت ۱۵۰ کیلومتر در استان‌های قزوین و گیلان در حال اجراست.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان از پروژه در دست اجرای قزوین، رحیم‌آباد به کلاچای بازدید کرد.

نظر شما