شناسهٔ خبر: 46129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

یک ماه پیش از زلزله به نظام مهندسی تذکر داده بودیم/ راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت‌وساز ندارد

مسعود شریفی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان این که یک ماه پیش نسبت به روند ساخت و سازها به نظام مهندسی ساختمان استان تذکر داده بودیم، گفت: راه و شهرسازی نظارت مستقیم بر ساخت و ساز ندارد و بازرسان راه و شهرسازی مشکلات ساخت و ساز ساختمان‌ها را در قالب نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان تذکر داده و مواردی که خارج از ضوابط بوده را به نظام مهندسی اعلام کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود شریفی با بیان این که یک ماه پیش نامه‌ای را به سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه درباره ایمنی برخی از ساختمان‌ها ارسال کرده بودیم، گفت: نسبت به ایمنی واحدهای مسکونی به سازمان نظام مهندسی تذکر داده بودیم.   

وی ادامه داد: در بخشی از این نامه که یک ماه پیش ارسال شده، آمده است که در بسیاری از ساختمان‌های در حال ساخت دیوارهای پیرامونی و نما به درستی با سازه  اتصال نداشته و مهار نشده است.

شریفی به خبرگزاری ایلنا گفت: در این نامه گفته بودیم که با توجه آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله و همچنین دستورالعمل طراحی سازه‌ای و الزامات و ضوابط عملکردی و اجرایی نمای خارجی ساختمان‌ها، دیوارهای خارجی باید قادر به پذیرش نیروها و تغییر مکان نسبی ناشی از بارهای جانبی باشند و به وسیله اتصالات به سازه متصل شوند.

مدیر کل اداره راه وشهرسازی استان کرمانشاه تاکید کرد: راه وشهرسازی نظارت عالیه بر ساخت و ساز دارد و نظارت مسقیم ندارد. بازرسان راه و شهرسازی مشکلات ساخت و ساز ساختمان‌ها را در قالب نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان تذکر داده و مواردی که خارج از ضوابط بوده را به نظام مهندسی اعلام کرده بود.    

شریفی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، تذکر اداره راه و شهرسازی را مورد پیگیری قرار دادند، گفت: معمولا مدتی پس از هشدار، رسیدگی سازمان‌ها و نهادها را پیگیری می‌کنیم.  

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان نظام مهندسی، اصلاح روند ساخت وساز را پیگیری کرده بود، گفت: بهتر است به این مسائل در شرایط بهتری بپردازیم.  

نظر شما