شناسهٔ خبر: 46130 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رضایی بالاجو خبر داد:

۱۰ ایستگاه راه‌آهن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ رشد دو برابری میانگین ساخت ایستگاه‌های مسافری

ایستگاه راه‌آهن ارومیه سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: در سالجاری بیش از ۱۰ ایستگاه راه‌آهن واقع در طرح‌های ریلی اقتصاد مقاومتی در زمینی به مساحت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، غلامرضا رضایی بالاجو با تاکید بر توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استان‌های کشور به شبکه سراسری راه‌آهن گفت:‌ با توجه به اولویت توسعه خطوط ریلی در سال‌جاری و اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی عملیات اجرایی ایستگاه‌های راه‌آهن با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات  عملیات اجرایی ایستگاه‌ها فاز‌بندی شد و بخش مسافری آن‌ها در اولویت اجرا قرار گرفت که با توجه به مجوزهای اخذ شده از شورای عالی فنی و پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران در ابتدای سال، عملیات احداث ایستگاه‌ها شتاب قابل توجهی گرفت.

سرپرست اداره کل ساخت ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از ثبت رکورد جدید در ساخت ایستگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری رکورد ساخت ایستگاه‌های مسافری در ۳۰ سال گذشته شکست و از لحاظ متراژ ساخت نیز به بیش از دو برابر میانگین ساخت رسید.

رضائی بالاجو در ادامه اظهار کرد: در سالجاری بخش مسافری بیش از ۱۰ ایستگاه راه‌آهن در زمینی به مساحت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب که متراژ ساختمان‌های آن در حدود ۱۴۳ هزار مترمربع است افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر افتتاح ایستگاه‌های همدان و ساوه در محور تهران- همدان اعلام کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن فیروزان و کرمانشاه در محور غرب کشور آماده بهره‌برداری  است و ایستگاه‌های نقده و ارومیه در محور مراغه- ارومیه نیز در مراحل نهایی آماده سازی قرار دارد.

سرپرست اداره کل ساخت  ساختمان‌های راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از برگزاری مناقصه ۲۰ ایستگاه تا پایان سالجاری خبر داد و افزود: عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد در محور میانه- تبریز آغاز شده است و تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهد بود و ایستگاه‌های کوهین، لوشان، رستم‌آباد، سراوان و رشت نیز در مراحل تکمیل عملیات قرار دارد./

نظر شما