شناسهٔ خبر: 46135 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور خبر داد:

جابجایی ۶۱ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان/ ترابری مسافر از مرز ۱۰ میلیون نفر سفر گذشت

بندر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی ۶۱ میلیون تن انواع کالا و ترابری ۱۰ میلیون نفر سفر دریایی در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی هفت‌ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی هفت‌ماهه نخست سال ۹۶ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ۶۱ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۳۳۲ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که ۶.۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش عملیات داشته‌ایم.

وی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۴۰ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۹ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۱ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۳۲۳ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

افزایش دو برابری ترانشیپ کالا

عفیفی پور اظهار کرد: طی هفت‌ماهه امسال، بالغ بر دو میلیون و ۴۶ هزار و ۲۵۸ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر با رشد ۹۸ درصدی ترانشیپ شد.

صادرات غیرنفتی رونق گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی سال ۹۶ را ۲۲ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۵۲۳ تن با رشد ۱۴ درصدی اعلام کرد.

وی از واردات ۶ میلیون و ۲۰۹ هزار ۱۳۷ تن و کابوتاژ چهار میلیون ۳۴۹ هزار ۸۸۱ تن از این‌گونه کالاها خبر داد.

 افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت غیرنفتی

عفیفی پور همچنین از رشد ۳۱ درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، سه میلیون و ۳۷۰ هزار و ۱۴۸ تن انواع کالای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری استان با رشد ۳۱ درصدی ترانزیت شد.

صادرات ۸ میلیون تن فرآورده‌های نفتی

این مقام مسئول حجم صادرات فرآورده‌های نفتی از ابتدای امسال تاکنون را ۸ میلیون و ۶۶ هزار و ۵۱ تن و کابوتاژ این‌گونه محموله‌ها را ۱۱ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۹۸۵ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، ۴۱ هزار و ۵۸۶ تن از این‌گونه کالاها ترانزیت و یک‌میلیون و ۸۳۶ هزار و ۷۰۱ تن از فرآورده‌های نفتی وارد شد.

عملیات کانتینری ۳۱ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به فعالیت پیشرفته‌ترین بندر کانتینری کشور در مرکز استان هرمزگان، بیان کرد: طی این مدت، بالغ بر یک‌میلیون و ۶۰۱ هزار و ۵۷۰ TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۳۱ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی امسال را ۲۲ هزار و ۹۵۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، سه هزار و ۴۰ فروند کشتی بالای هزار تن و ۱۹ هزار و ۹۱۲ فروند از شناورهای پهلوگرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته‌اند.

ترابری ۱۰ میلیون نفر سفر دریایی

عفیفی پور همچنین جایگاه ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران را یادآور شد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای آبان ماه، ترابری ۱۰ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۲۴۴ نفر سفر در بنادر مسافری این استان به ثبت رسید.

نظر شما