شناسهٔ خبر: 46136 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رستمی خبر داد؛

انجام ۱۳۰ پرواز ویژه به فرودگاه کرمانشاه/ زیرساخت‎های فرودگاهی مهرآباد نیازمند تجهیز است

علی رستمی مديرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به انجام ۱۳۰ پرواز ویژه به فرودگاه کرمانشاه پس از وقوع زلزله در این استان، بر جایگاه مهم این فرودگاه در عملیات امداد و نجات تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فرودگاه مهرآباد، علی رستمی، مديرکل فرودگاه مهرآباد گفت: در پی وقوع فاجعه غم‎انگيز زلزله كرمانشاه در ۲۱ آبان، مهرآباد طبق دستور مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از همان دقایق اولیه زلزله در غرب کشور با تمام توان برای هرگونه خدمات اعلام آمادگی کرد و به صورت شبانه روز در پنج مرحله حدود ۲۵۶ مصدوم را تحویل و با هماهنگی اورژانس و هلال احمر در اسرع وقت به ۱۵ بیمارستان انتقال داد.

وی از هماهنگی و تعامل واحدهای امدادرسان در استان تهران تشکر و قدردانی کرد و افزود: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه، كميته مدیریت بحران استانداری تهران به طور شبانه‎روزی با حضور نمایندگان واحدهای امدادرسان در مواقع بحرانی، در فرودگاه مهرآباد تشکیل شد و با تمام امکانات فرودگاهی و امدادرسانی به ارائه خدمت بهینه پرداختند و این ستاد تا پایان اعلام خدمت‎رسانی به زلزله‎زدگان در فرودگاه مهرآباد مستقر خواهد بود.

مديرکل فرودگاه مهرآباد با بيان اينكه از زمان زلزله تا تاریخ ۲۶ آبان بیش از ۱۳۰ پرواز و ۴۴ پرواز نظامی برای ارسال کمک به مناطق زلزله‎زده از فرودگاه مهرآباد به کرمانشاه انجام شده است، گفت: در جريان اين پروازها مصدومان به فرودگاه مهرآباد و بيمارستان‎های تهران منتقل و تعداد زیادی از عزیزان امدادرسان از پایتخت به کرمانشاه منتقل شده‎اند.

رستمی با اشاره به نقش بیبدیل فرودگاه مهرآباد در مواقع بحرانی در کشور و نظم و همدلی کارکنان آن در خدمت‎رسانی گفت: به منظور استانداردسازی و تسهیل در ارائه خدمات لازم است که زیرساخت‎های فرودگاهی مهرآباد بیش از پیش تجهیز شود. 

نظر شما