شناسهٔ خبر: 46161 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین عنوان کرد:

رونق گردشگری و خروج الموت از بن‌بست با احداث دو پروژه مهم جاده‌ای

بازدید استاندار قزوین در نخستین سفر استانی خود در بازدید از منطقه الموت گفت: با تسریع در اجرای دو پروژه مهم جاده قزوین به الموت و تنکابن و رحیم‌آباد به کلاچای در سال‌های آینده الموت از بن‌بست خارج خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، استاندار قزوین پس از بازدید از چند طرح عمرانی و جاده‌سازی در جمع مردم شهر رازمیان هم حضور یافت و با دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم آشنا شد، همچنین با شرکت در جلسه شورای اداری و شنیدن سخنان بخشدار و مسئولان محلی با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرای استانی برای حل مشکلات آن‌ها قول مساعد داد.

وی بیان کرد: در ابتدا از جاده در دست ساخت رحیم‌آباد به کلاچای در بخش الموت غربی دیدن کردیم که این مسیر ۱۴۵ کیلومتر است که بخشی از آن خاکی است و ۷۰ کیلومتر در استان قزوین قرار دارد که در ۲۶ کیلومتر آن عملیات خاکی انجام شده و بقیه به مناقصه خواهد رفت.

زاهدی اظهار کرد: حدفاصل استان‌های گیلان و قزوین یک مشکل زیست‌محیطی داریم و باید به یک جمع‌بندی در مسیر برسیم که مسیر طراحی شده قابل ادامه دادن است و یا مسیر فعلی باید اصلاح شود و با کمک استاندار گیلان و مسئولان وزارتخانه یک جلسه کارشناسی خواهیم داشت تا موضوع مشخص شود.

وی اضافه کرد: دو پروژه بسیار مهمی که در این منطقه در حال اجراست از جمله جاده قزوین به الموت و تنکابن و رحیم‌آباد به کلاچای در صورت تکمیل شدن می‌تواند منطقه الموت را از بن‌بست خارج کرده و تحول بزرگی در منطقه ایجاد کند و ما تلاش می‌کنیم تا این روند تسریع شود.

زاهدی گفت: راه روستایی در الموت نیازمند توجه بیشتری است هرچند میانگین راه روستایی استان و منطقه از کشوری بالاتر است اما در مجموع باید جاده‌های روستایی باقیمانده با سرعت بیشتری ساماندهی و روکش آسفالت شود تا ایمنی آن‌ها برقرار شود.

وی اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع تصمیم گرفتیم تا رسیدگی به وضعیت راه‌های روستایی شتاب بیشتری بگیرد و با توجه به فرارسیدن فصل سرما کارهای فنی و مقدماتی در اولویت قرار خواهد گرفت.

در این بازدید علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار، مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و جمعی از مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

در این جلسه مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی گفت: یک قرارداد بیست میلیارد تومانی بسته‌ایم که وضعیت راه‌های الموت غربی بهبود یابد و در بخش راه اصلی و فرعی و روستایی بیش از ۳۵ میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم اما سهمیه سوخت تعیین نشده و فرصت را از دست داده‌ایم که باید اقدام شود.

وی بیان کرد: در راه اصلی یک ردیف اعتبار ملی ۳۰ میلیارد تومانی و برای مسیر رحیم‌آباد به کلاچای هم ۲۰ میلیارد تومان اوراق داده‌اند که امیدواریم قبل از سرما فعالیت‌ها را سرعت بخشیم.

نظر شما