شناسهٔ خبر: 46178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور بزرگداشت یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای انجام شد:

اجرای مانور ایمن‌سازی جاده‌های استان همدان

محمد رودباری به منظور بزرگداشت یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای، طرح مانور ایمن‌سازی جاده‌های استان به همت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، در این طرح انواع ماشین‌آلات راهداری شامل دستگاه خط‌کشی جاده و عابر پیاده، دستگاه جدول رنگ کن، دستگاه گاردریل و دیگر دستگاه‌های راهداری به همراه اکیپ‌های راهداری در محورهای استان حضور یافته و این روز را گرامی داشتند.

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در حاشیه این مانور در گفتگویی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی از اهداف اصلی برگزاری این مانور است، گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرای این طرح افکار عمومی را به سمت افزایش ایمنی تردد و کاهش حوادث رانندگی سوق دهیم.

رودباری افزود: یکی از وظایف مهم ما نگهداری و ایمن‌سازی راه‌ها بوده و از آنجا که روز ۲۸ آبان، همزمان با سوم نوامبر روز جهانی همدردی و یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای است به همین منظور از بیست و هشتم آبان ماه تا یکم آذرماه در کشور برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان نیز در یک اقدام نمادین مانور ایمن‌سازی جاده‌های استان را برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر مردم به اجرا گذاشت.

وی ادامه داد: این مانور در مسیر همدان - رزن حدفاصل میدان فرودگاه تا پل فامنین در مسیر رفت و برگشت انجام شد و ایمن‌سازی، پاک‌سازی، نصب تابلو و سایر اقدامات مرتبط با موضوع در این مسیر در دستور کار قرار گرفت.

رودباری بیان کرد: مسئله ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده که آمار تصادفات و میزان خسارت‌های وارده این موضوع را تأیید می‌کند.

وی، استفاده از حمل‌ونقل ریلی به عنوان مهم‌ترین خطوط حمل‌ونقلی، استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان عقب و تمامی سرنشینان اتوبوس، استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت، پرهیز از رانندگی در موقع خستگی و خواب‌آلودگی و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها را از جمله شعارهای این روز عنوان کرد و گفت: کلیپ‌هایی همچنین با مضامین ایمنی از سوی این اداره کل تهیه شده که از طریق رسانه‌های مختلف پخش خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: آموزش‌هایی نیز در سطح مدارس استان برای دانش آموزان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر حوادث رانندگی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی، بازدید کارشناسان از تمامی محورهای شریانی و بررسی راه‌ها از نظر تابلو و علائم و رفع اشکالات در جهت ارتقای ایمنی را از دیگر اقدامات این اداره کل در اجرای این طرح برشمرد.

گفتنی است، مراسم جهانی «یادبود قربانیان سوانح رانندگی» هر سال به منظور کاهش تصادفات و سوانح ترافیکی و آگاهی بخشی کاربران جاده‌ای به مقوله ایمن‌سازی و اجرای مقررات و قوانین رانندگی از ۲۸ آبان تا یکم آذرماه در کشور برگزار می‌شود.

نظر شما