شناسهٔ خبر: 46205 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان دو کشور مطرح شد:

تلاش ایران و ارمنستان برای رفع موانع حمل و نقل بین دو کشور/ بررسی حذف عوارض حمل ونقل بین ایران و ارمنستان

نشست رضا نفیسی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی وزارت راه و شهرسازی با داویت ملکونیان رئیس بخش سیاست های حمل و نقل وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری ارمنستان دیدار و دو طرف رفع موانع فنی در زمینه حمل و نقل بار و مسافر بین دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از ایرنا، در دیدار نفیسی و ملکونیان در روز چهارشنبه، موضوع ارتقای کیفیت حمل و نقل بار و مسافر میان ایران و ارمنستان، رفع موانع فنی موجود در زمینه حمل و نقلی، تبادل اطلاعات و قوانین حمل و نقل دو کشور و ارتقای زیرساخت های جاده ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این ملاقات نفیسی خواستار تشکیل کمیته حمل و نقل بین دو کشور در فواصل زمانی سه یا شش ماهه به منظور رفع فوری موانع حمل و نقلی بین ایران و ارمنستان شد که این پیشنهاد مورد استقبال طرف ارمنی قرار گرفت.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی وزارت راه و شهرسازی ایران با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های فنی و عملیاتی شرکت‌های ایرانی، آمادگی این شرکت‌ها را برای مشارکت در ساخت و ساز راهگذر بین المللی شمال- جنوب ارمنستان اعلام کرد.

وی همچنین خواستار تسریع در عضویت ارمنستان در کنوانسیون های بین المللی حمل و نقل شد و این عضویت را موجب تسهیل تردد خودروهای ارمنی به ایران و کاهش هزینه های تردد آنها ارزیابی کرد.

طرفین در این ملاقات بر اهمیت همکاری‌های حمل و نقلی بین دو کشور برای دسترسی ارمنستان به آبهای آزاد و دسترسی جمهوری اسلامی ایران به بازارهای حوزه اورآسیا و روسیه تاکید کردند.

در پایان دیدار ملکونیان از پیشنهاد طرف ایرانی در خصوص حذف عوارض حمل و نقلی بین دو کشور جهت تسریع در تردد بار و مسافر بین ایران و ارمنستان استقبال کرد و مقرر شد، جزئیات این طرح در ملاقات های بعدی مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

نظر شما