شناسهٔ خبر: 46218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راه وشهرسازی گلستان:

مهندسان خود را ملزم به اجرا و رعایت مقررات ملی ساختمان بدانند

حسین محبوبی سرپرست راه وشهرسازی گلستان گفت: همانگونه كه هر حرفه وشغلی الفبایی دارد وشرط موفقیت در آن آشنایی با آن و عمل به آن می‌باشد الفبای حرفه مهندسی مقررات ملی ساختمان است و مهندس موفق مهندسی است كه ضمن شناخت این مقررات و ضوابط ، خود را ملزم به اجرا و رعایت آن بداند و در انجام تكالیف خود مسئولانه رفتار و امانتدار كار باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از  روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان گلستان "حسین محبوبی " در مراسم سوگند مهندسین جدیدالورود سازمان نظام مهندسی استان گلستان؛ اظهار داشت: مهندسان علاوه بر پویایی، توانمندی و دقت در اجرا، موظفند در انجام فعالیت‌های حرفهای، متعهد و مسئولیت پذیر باشند. و مهندسان که بعنوان سرمایه های معنوی، تخصصی و حرفه ای استان و کشور به شمار می آیند، انتظار می رود در تمام دوره خدمت حرفه‌ای خود  به مفاد سوگندی که امروز یاد می کنید پایبند باشید و ضمن ارتباط مستمر با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بعنوان تکیه گاهی محکم و مطمئن با  احساس مسئولیت در کلیه  امور حرفه‌ی مهندسی، به عنوان مشاوری دلسوز و امین برای مالکین باشید تا هم در هزینه‌های صرفه‌جویی و هم از تخلفات احتمالی پیشگیری شود.

محبوبی در این مراسم ادامه داد: موضوع مهم دیگر در این راستا رعایت اخلاق حرفه ایست، اخلاق حرفه ای، در درجه نخست یک دانش و معرفت است و رضایت از عملکرد ما  مهندسان در سطح جامعه، به میزان پایبندی ما به مولفه های رفتار اخلاقی، معنوی و تربیتی و استانداردهای قانونی، صداقت، انصاف، سطح علمی، آگاهی تجربی، دانش فنی و مهارت های ما مرتبط است . شما مهندسان می توانید با قدرت تفکر، خلاقیت و نوآوری خود در کمترین زمان و با بهترین کیفیت، طرح‌ها و پروژه ها را به فرجام برسانند و این همان تجلی اخلاق حرفه ای مهندسی است.

وی افزود :پر واضح است یک مهندس با کنار هم قراردادن خطوط زندگی در قالبی تحت عنوان نقشه، محاسبه و طراحی سازه ای و تأسیساتی، زمینه ایجاد سرپناه و مسکنی را برای کوچکترین واحد اجتماعی یعنی خانواده فراهم می کند.

محبوبی ادامه داد: پس یک نقشه، مجموعه ای ازخطوط  بی روح نیست بلکه هریک از این خطوط که امروز بر صفحه کاغذ نقش می بندد در مرحله بهره برداری از ساختمان می تواند بر آسایش و آرامش و زندگی افراد تأثیر گذار باشد. این نگاه ما را ملزم می کند به مقوله طراحی نگاهی ویژه و عمیق داشته باشیم. به عبارتی دیگر تأثیرگذاری معماری بر شیوه زندگی انسان و همچنین نقش فرهنگ و زندگی بر معماری، یک فرآیند غیرقابل انکار و دائمی است و باید این امر متقابل به بهترین شکل ممکن مدیریت شود و در مرحله بعد یعنی نظارت باید با رعایت اصل مسئولیت و امانت به این هدف به بهترین شکل جامه ی عمل بپوشانیم.

دراین مراسم مهندس احمد تجری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان و مهندس حسین رضوی رئیس شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان به ایراد سخنرانی پرداختند. در خاتمه مهندسان جدیدالورود به سازمان نظام مهندسی استان گلستان سوگند حرفه ای خود را ادا نمودند.

نظر شما